پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرده‌بندی 15 کشور زیبای دنیا

رده‌بندی 15 کشور زیبای دنیا

هر کشوری، جاذبه های گردشگری خاص خودش را دارد. اما بعضی از کشور ها دارای جاذبه ها و زیبایی های زیادی هستند که آنها را نسبت به بقیه کشور ها متمایز کرده است. انجمن اقتصاد جهانی، کشور ها را براساس زیبایی و جاذبه ها رتبه بندی کرده است. این انجمن عوامل مختلفی را برای این تقسیم بندی در نظر گرفته که شامل تعداد سایت‌های طبیعی میراث جهانی، تعداد کل گونه‌های شناخته‌شده، مناطق حفاظت‌شده و تقاضای دیجیتال گردشگری طبیعی می باشد. با ما همراه باشید تا ۱۵ کشور زیبای دنیا را به شما معرفی کنیم.

کنیا

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!
پانزدهمین کشور زیبا، کنیا می باشد. جنوب غربی این کشور دارای جاذبه های طبیعی از جمله دریاچه کنیا در وادی بزرگ ریفت است که زیستگاهی برای زرافه‌ها، کودو، یوزپلنگ‌ها، شیرها و راین سیاه است. همچنین در  بخش شمال شرقی پایتخت کنیا، نایروبی، کوه کنیا که دومین کوه مرتفع در آفریقاست قرار دارد. در قسمت شمال کشور کنیا، دریاچه تورکانا وجود دارد که زیستگاه کروکدیل و هیپوپتاموس می باشد.

اندونزی

کشور اندوزی به زیستگاه اژدهاهای کومودو _غول‌پیکرهای پرخاشگر_شهرت دارد. کومودوها در جزایر آتشفشانی قرار دارند که محل زندگی ۵۷۰۰ مارمولک می باشد. اندونزی دارای جاذبه های زیادی است که شامل سواحل بالیBali  و جنگل‌های بارانی Sulawesi می باشد.

فرانسه

فرانسه به دلیل تاکستان‌های بوردو (Bordeau) در این لیست قرار گرفته است. از دیگر جاذبه های طبیعی این کشور می توان به سواحل فرانسه اشاره کرد که دارای مناظر زیبایی هستند.

ایتالیا

بسیاری از گردشگران به خاطر تماشای خرابه‌های روم باستان و خوردن پیتزا و اسپاگتی به این کشور سفر می کنند. در اصل کشور ایتالیا دارای جاذبه‌های طبیعی  ارزشمندی می باشد. مثلا منطقه مونت سن گورجیا (Monte san giorgio)، بهترین فسیل‌های دریایی دوره‌ی تریاس (Triassic) را در خود جای داده  است. هم چنین سازمان جهانی یونسکو، دولومیتس (Dolomites) را به‌ عنوان زیباترین منظره‌های کوهی جهان با دیوارهای عمودی، صخره‌های منفرد و تراکم بالای دره‌های باریک معرفی کرده است.

اکوادور

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!

اکوادور دارای دو آتشفشان فعال، جنگل‌های استوایی بارانی، یخچال‌های طبیعی و پارک ملی سانگای می باشد. همین جاذبه ها باعث شده که در این لیست قرار بگیرد. هم چنین جزایر گالاپاگوس (Galapagos) نیز بخشی از اکوادور محسوب می شود. جزایر آتشفشانی این کشور، محل سکونت بسیاری از گونه‌های پستانداران و خزندگان است.

ایالات‌متحده

از زیبایی های ایالات منحده می توان به جنگل‌های رد وود (Red wood) تا آب‌های گلف ستریم اشاره کرد. ایالات متحده دارای ۵۸ پارک جنگلی ازجمله گرند کنیون (Grand Canyon)، پاپاهاناموکاکا (Papahanaumakuakea) در شمال غرب هاوایی و پارک ملی گلاسیر (Glacier)  می باشد که به زیبایی این کشور اضافه کرده است.

اسپانیا

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!

اگر عاشق پیاده روی در مسیرهای زیبا هستید، مطمئن سفر به اسپانیا برای شما جذاب خواهد بود. کمینو د سانتیاگو  (Camino de santi ago) باعث شده که اسپانیا در این لیست قرار بگیرد. این منطقه دارای راه‌های پیاده‌روی مارپیچ بسیاری است که به شمال غرب اسپانیا منتهی می‌شو. پارک ملی Donana، زیستگاه ۵ گونه‌ی در معرض خطر پرندگان می باشد. هم چنین پارک ملی گاراجونی (Qarajonay) در جزایر کانادا که جنگل بزرگ لورل (Laurel) در آن قرار دارد، از جاذبه های این کشور به شمار می رود.

تانزانیا

کوه کلیمانجارو (kilimanjaro) که بلندترین قله‌ی آفریقا به شمار می رود؛ در تانزانیا قرار دارد. این کوه، زیستگاه غزال‌ها و گورخرها می باشد. هم چنین  سازمان جهانی یونسکو، مهاجرت این جانداران را به عنوان یکی از چشمگیرترین وقایع طبیعی در جهان توصیف کرده است.

تایلند

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!

تایلند به خاطر جزایر زیبای سواحل شرقی خلیج تایلند تا سنگ‌های زیبا و برق‌دار کرابی (Krabi) در این لیست جای گرفته است. البته این زیبایی‌ها به نواحی ساحلی ختم نمی شود. زیبایی‌های طبیعی این مناطق شامل حیات‌وحش تانگیاهوا خا خائنگ (Tangia Huai kha khaeng)  می باشد.

استرالیا

استرالیا رتبه ششم این لیست را از آن خودش کرده است. اما در سراچه‌های طبیعی جهانی این کشور مقام اول را دارد. جاذبه های دیدنی این کشور شامل صخره‌های مرجانی موجود در سواحل شرقی تا سواحل نینگالو، پارک ملی کاکادو که زیستگاه کروکدیل‌ها است، حیات ‌وحش تازمانیا در جنوب می باشد. تمام این جاذبه ها باعث شده که گردشگران زیادی به این کشور سفر کنند.

چین

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!

چین، چهارمین کشور بزرگ جهان به شمار می رود که دارای زیبایی‌ها و منابع طبیعی بسیار زیادی است. از جاذبه های این کشور می توان به سه رودخانه موازی در یوننان (Yunnan) و دره‌ی هوانگ لانگ (Huanglong) که دارای جنگل‌ها و کوه‌های زیباست، اشاره کرد. همچنین این کشور، زیستگاه پانداهای غول‌پیکر سیچوان (Sichuan) و حدود یک‌سوم از پانداهای در معرض خطر جهان است.

پرو

کشور پرو، محل خانه‌های ویرانه‌ی ماچوپیچو است. همچنین کوه هاسکاران در این کشور قرار دارد و بلندترین کوه استوایی جهان به شمار می رود. به علاوه پارک ملی ریو ایبیزو (Rio abiseo)  دارای ۳۶ مکان باستانی است که بسیار جذاب هستند.

کاستاریکا

کاستاریا، رتبه سوم از این لیست را از آن خودش کرده است. از جاذبه های این کشور کوچک می توان به پارک ملی جزیره کوکوس (Cocos) در شرق اقیانوس آرام با جنگل‌های بارانی و پارک ملی تورتوگرو (Tortuguero) با لاک‌پشت‌های دریایی‌ اشاره کرد.

مکزیک

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!

مکزیک دومین کشور زیبای دنیا به شمار می رود. در خرابه‌های تولوم مکزیک، جنگل‌های استوایی بارانی سیان کا (Sian kaan)، جنگل‌ها و مانگروها و جزایر رویلا جیجدو وجود دارد. هم چنین حیات‌ وحش مکزیک بسیار دیدنی است.

برزیل

زیباترین کشور جهان، انتخاب شد!

برزیل دارای بیشترین و متنوع‌ترین منابع طبیعی جهان است. از جاذبه های این کشور می توان به ذخایر طبیعی جنوب شرقی جنگل آتلانتیک، زیستگاه جگوارها، میمون‌های عنکبوتی پشمالو و اکلوتس‌ها اشاره کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید