با شنیدن نام آلپ همه به یاد کوه‌های سرسبز در فصل بهار و تابستان و پیست‌های اسکی پر از برف در زمستان می‌افتند. رشته کوه آلپ بخش بزرگی از کشورهای اروپایی ایتالیا، فرانسه، اتریش، آلمان و سوئیس را فراگرفته است و طبیعت سبز اروپا در این کوهستان خودنمایی می‌کند. به هر طرف آلپ که سفر کنید می‌توان چند پیست اسکی، دهکده‌ی توریستی، مناطق حفاظت شده و هتل‌های کوچک و بزرگ را پیدا کرد. جاذبه‌های گردشگری آلپ را نمی‌توان در یک مطلب جا داد پس در این مطلب به سراغ ۱۰ دهکده و شهر رویایی و بسیار زیبای آلپ می‌رویم.

۱. دهکده بدراگاز (Bad Ragaz)؛ سوئیس

نام این دهکده را قبلاً نشنیده‌اید اما منظره‌ آن برای شما آشنا است چون این منطقه الهام‌بخش نویسنده‌ کتاب هایدی بوده است و کارتون‌ها و فیلم‌های هایدی هم با چنین منظره‌ای به تصویر کشیده شدند. این دهکده در منطقه گراوبوندن واقع شده که شهرت جهانی دارد. اسپا و حمام‌های سنتی و مجموعه Grand Resort Bad Ragaz نگین این منطقه هستند. اقامتگاه ۵ ستاره این مجموعه از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های سلامت‌محور دنیا است.

دهکده بدراگاز (Bad Ragaz)؛ سوئیس

دهکده بدراگاز (Bad Ragaz)؛ سوئیس

۲. دهکده پونترسینا (Pontresina)؛ سوئیس

دهکده St. Moritz در کنار پونترسینا شهرتی جهانی دارد که اغلب زمستان‌ها مهمانان زیادی دارد. اما پونترسینا مهمانان بقیه ایام سال را به سمت خود جذب می‌کند. راه‌های سنگ‌فرش شده، مسیرهای دوچرخه‌سواری بی‌انتها و پیست‌های اسکی باعث شده تا این دهکده‌ی زیبا به یکی از رازهای بومیان تبدیل شود که مسافران خارجی از آن کمتر اطلاع دارند. هتل Grand Hotel Kronenhof هم خود به تنهایی ارزش سفر را دارد تا چند روزی را فارغ از دنیای پر ازدحام، از خلوت و سکوت و آرامش لذت ببرید.

دهکده پونترسینا (Pontresina)؛ سوئیس

دهکده پونترسینا (Pontresina)؛ سوئیس

۳. تریزنبرگ (Triesenberg)؛ لیختن‌اشتاین

اگر دلتان می‌خواهد در سفر اروپایی خود مهر لیختن‌اشتاین را هم به پاسپورتتان اضافه کنید پس چه جایی بهتر از تریزنبرگ. لیختن‌اشتاین چهارمین کشور کوچک اروپا است و بین سوئیس و اتریش واقع شده است. یک پیست اسکی به نام Malbun هم در نزدیکی همین دهکده است.

تریزنبرگ (Triesenberg)؛ لیختن‌اشتاین

تریزنبرگ (Triesenberg)؛ لیختن‌اشتاین

۴. هال‌اشتات (Hallstatt)؛ اتریش

هال‌اشتات یک دهکده یا شهر کوچک در منطقه سالزکامرگوت اتریش است که به بهشت روی زمین مشهور است. دریاچه‌ای با همین نام در کنار این شهر قرار دارد. هال‌اشتات از قرن ۱۶ میلادی رونق گرفت. هر زمان از سال که به این منطقه سفر کنید، زیبایی خاص خودش را دارد و البته در فصل‌های سرد، دمای هوا منجمد کننده است.

هال‌اشتات (Hallstatt)؛ اتریش

هال‌اشتات (Hallstatt)؛ اتریش

۵. انسی (Annecy)؛ فرانسه

انسی تقریباً به یک شهر پر جمعیت تبدیل شده است. این شهر تاریخی دارای چندین کافه است که برای دسترسی به آنها می‌توانید از کانال‌های آبی شهر عبور کنید. به همین دلیل است که به انسی لقب ونیز آلپ را داده‌اند.

انسی (Annecy)؛ فرانسه

انسی (Annecy)؛ فرانسه

۶. بلد (Bled)؛ اسلوونی

منظره‌ دریاچه‌ای که وسط آن یک جزیره‌ کوچک دارد، حیرت‌انگیز است. این دهکده‌ دورافتاده در اسلوونی بیشتر در تابستان‌ها پر از مهمان می‌شود چون ورزش‌های آبی و قایق‌سواری در دریاچه طرفدار زیادی دارد. حتی اگر به دنبال اسکی در زمستان هم باشید، بلد گزینه مناسبی است چون دو پیست در همین نزدیکی با نام‌های Straža Bled و Vogel Ski Center دارد.

بلد (Bled)؛ اسلوونی

بلد (Bled)؛ اسلوونی

۷. برن (Bern)؛ سوئیس

پایتخت سوئیس، شهر قدیمی‌ برن یکی از میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است. آنهایی که می‌خواهند یک سفر شهری در کنار طبیعت را تجربه کنند، برن فرصت ویژه‌ای برایشان محسوب می‌شود. برج ساعت تاریخی شهر، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و رود‌خانه‌ی جاری در میان شهر، همه بر زیبایی برن افزوده است.

برن (Bern)؛ سوئیس

برن (Bern)؛ سوئیس

۸. میتنوالد(Mittenwald)؛ آلمان

در اشعار قرن ۱۸ یوهان ولفگانگ گوته آمده است که میتنوالد «کتاب تصویرسازی شده‌ی زنده است». اگر یک بار به این شهر زیبا سفر کنید شما هم با گوته موافق خواهید بود. طبق نظرسنجی‌ها، میتنوالد زیباترین شهر در آلپ باواریا است.

میتنوالد(Mittenwald)؛ آلمان

میتنوالد(Mittenwald)؛ آلمان

۹. کورتینا دامپتزو (Cortina d’Ampezzo)؛ ایتالیا

کورتینا دامپتزو زیبا بر دامنه‌ی کوه‌های دولومیت با معماری زیبای خانه‌ها در هر فصلی، منظره‌ی منحصر به فردی دارد. ورزش‌های زمستانی مثل اسکی در این منطقه پرطرفدار هستند. آنهایی هم که اهل ورزش نیستند، می‌توانند از خدمات تفریحی و رستوران‌های ایتالیایی لذت ببرند.

کورتینا دامپتزو (Cortina d'Ampezzo)؛ ایتالیا

کورتینا دامپتزو (Cortina d'Ampezzo)؛ ایتالیا

۱۰. گرویر (Gruyeres)؛ سوئیس

قلعه معروف گرویر شهرت زیادی دارد چون از قرون وسطی باقی مانده است و در کنار آن می‌توان از خرید پنیر معروف منطقه و قدم زدن در کوه‌های اطراف لذت برد. گرویر جمعیت کمی دارد و بیشتر اوقات سال خلوت است.

گرویر (Gruyeres)؛ سوئیس

گرویر (Gruyeres)؛ سوئیس

البته در کشور عزیزمان هم مناطق زیبا کم نداریم، اما زیبایی‌های کوه‌های آلپ و طبیعت اطرافش را در کنار شهرها و روستاهایی که حول آن ایجاد شده است، نمی‌توان نادیده گرفت. شما چه مناطقی را در کشورمان می‌شناسید که طبیعتی شبیه به این مکان‌ها داشته باشند؟

منبع: brit.co