جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرده‌بندی 10 تکنیک افزایش عمر باتری موبایل

رده‌بندی 10 تکنیک افزایش عمر باتری موبایل

خیلی پیش می‌آید که هنگام فرستادن پیامک به نزدیکان‌مان از سوی گجت‌های(ابزارک‌ها) خود هشدارهای «باتری در حال تمام شدن است» دریافت می‌کنیم. بسیار خوب. به هر که دلتان می‌خواهد پیامک بزنید اما لطفاً پیش از آن که دستگاهی را که در دست دارید به پریز برق وصل کنید کمی تحمل داشته باشید و در خواندن این نوشتار همراهی کنید تا ۱۰ راه افزایش عمر باتری موبایل را برای شما بازگو کنم!لطفاً به یاد داشته باشید، این‌ها توصیه‌هایی هستند که سعی دارند بعضی از مسائل را در مورد شارژ باتری مطرح و آنها را متعادل کنند، و در اینجا خبری از یک کلاس درسی و آموزشی نیست. نهایتاً این که، بهترین راه آموزش، تجربه کردن است.

در ادامه ۱۰ راه افزایش عمر باتری موبایل  به روایت بازده ، آمده است:

 

افزایش عمر باتری موبایل

۱. در مورد مکانیسم‌های شارژ سریع محتاط باشید

شارژ از طریق USB حتی به حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند نیز راه پیدا کرده است. و، با وجود این، درمورد تغییر شارژرها هنوز ابهام وجود دارد. آیا واقعاً همینطور است؟ من فقط می‌توانم برای شما یک مثال از مشاهده‌ی شخصی خودم بزنم. به عنوان مثال، گوشی Honor ۶ من باتری غیر قابل تعویض دارد. علاوه بر این، آنگونه که در زیر اشاره شده است، از یک مکانیسم شارژ سریع برخوردار است:

“گوشی شما از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند که مستلزم استفاده از آداپتور و کابل USB ارائه شده است. استفاده از هر نوع آداپتور یا کابل USB دیگری ممکن است باعث خاموش روشن شدن‌های مکرر، طولانی‌تر شدن مدت زمان شارژ، گرم شدن بیش از حد، آسیب به دستگاه، یا در موارد حاد، ترکیدن گوشی شود.”

احتمالاً ما مدل‌هایی را که بر اثر داغ شدن بیش از حد ترکیده بودند می‌شناسیم، من جمله گالکسی نوت ۷ (Galaxy Note ۷)؟ بعداً در این باره بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

۲. برای جلوگیری از باد کردن باتری، بر مبنای یک زمانبندی متناسب گوشی را شارژ کنید

باتری‌های معمولی از ویژگی “اثر حافظه” برخوردار هستند که شما را ملزم می‌کند پیش از شارژ مجدد ابتدا شارژ باتری را کاملاً خالی کنید. در صورتی که باتری‌های لیتیوم-یون (Li-Ion) نیازمند خالی کردن کامل شارژ باتری نیستند. از این جهت، متخصصان می‌گویند که بهتر است فقط در صورتی گوشی را شارژ کنیم که شارژ آن به زیر ۲۰% رسیده باشد.

 

۳. در طول خواب زمستانی(hibernation)، گوشی را از مواد مغناطیسی دور نگه دارید

وقتی که درب لپ‌تاپ را می‌بندیم شارژ باتری آن کمی افت می‌کند. این به خاطر آن است که آهنرباهای موجود در قاب‌های آن کلیدهای دارای نور پس زمینه را حتی پس از خاموش کردن لپ تاپ یا در طی خواب زمستانی روشن نگه می‌دارند. این قضیه مدت زمان زیادی دهان به دهان نقل می‌شد و از آنجایی که خودم یک بار آن را امتحان کردم احساس می‌کنم که چنین چیزی قطعاً وجود دارد. تغییرات در Honor ۶ من نامحسوس بود، اما به هر حال تغیراتی وجود داشت. و از وقتی که قاب پشتی گوشی‌ام را برداشتم – یک رباینده‌ی انرژی مغناطیسی کوچک در آن قرار داشت – به نظر می‌رسد عمر باتری آن بیشتر شده است.

 

 ۴. مراقب دمای شارژ کردن باشید

آن طور که در گوگل آمده است، دمای ایده‌آل برای شارژ باتری‌های لیتیوم-یونی ۰-۴۵ درجه‌ی سانتیگراد است. در صورتی که، دمای ایده‌آل تخلیه‌ی شارژ ۲۰-۶۰ درجه‌ی سانتیگراد است. این قضیه به این واقعیت مربوط می‌شود که بر خلاف باتری ماشین، باتری لیتیوم مستعد تراکم انرژی است. به عنوان مثال قانون اشتفان-بولتسمان، به استنتاج درمورد تشعشع و تراکم انرژی می‌پردازد. البته، این که تشعشع کاملاً میزان عمر باتری را کم می‌کند تا حدودی روشن و بدیهی است.

 

۵. اشکالات نرم‌افزاری را درست کنید، خودتان را از دست اپلیکیشن‌هایی که نمی‌خواهید خلاص کنید

اپلیکیشن‌ها نیازمند حجم حافظه و میزان عملکرد بیشتر هستند. به عنوان مثال، اپلیکیشن‌هایی که به GPS و Wi-Fi نیاز دارند. یا، آن‌هایی که عکس‌ها و تصاویر را برای استفاده در گوگل پلاس هماهنگ و آماده می‌کنند. استفاده از یک نرم‌افزار دکتر باتری به شما کمک خواهد کرد چنین اپلیکیشن‌هایی را کنترل کنید، و مصرف بیش از حد باتری آنها را محدود یا از آن جلوگیری کنید.

 

۶. از گزینه‌های تنظیم سطح روشنایی و حالت ذخیره‌ باتری استفاده کنید

به هر دوی این‌ها می‌توان از طریق ویجت(widgets) یا پنل اطلاعات صفحه‌ نمایش دسترسی پیدا کرد. گوشی Honor ۶ من یک حالت «باتری فوق‌العاده» (Ultra Battery) دارد که صفحه‌ را مثل نوکیا ۱۱۱۰ سیاه می‌کند. البته نه فقط به لحاظ ظاهر، چون این حالت عملکرد گوشی را نیز به حداقل ممکن می‌رساند. این کار به شما حدوداً ۲ و نیم ساعت طول عمر باتری بیشتری می‌دهد. من فکر می‌کنم این دسته از ویژگی‌ها تقریباً در همه‌ی گوشی‌های هوشمند وجود دارد، فقط لازم است که بیشتر به آنها دقت کنیم، همین.

 

۷:به‌روزرسانی دستی نرم‌افزارها

OEM‌ها (یا Original Equipment Manufacture به معنی استفاده از محصول تولیدی یک کمپانی با برند کمپانی دیگر می‌باشد) به روز رسانی‌های نرم‌افزارها را برای برطرف کردن مشکلات مربوط به باتری در گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌ها به بازار ارائه‌ ‌می‌کنند. اخیراً مایکروسافت یک به روز رسانی از Surface Pro– تبلت‌های مک بوک خود- ارائه داده است. مایکروسافت دلیل این کار را در مطبوعات چنین اعلام کرد:“این به روز رسانی یکی از اجزای نرم‌افزاری را که به عنوان “نشانگر سوخت(ذخیره باتری)” عمل می‌کند اصلاح می‌کند تا اینکه ظرفیت باتری را بتوان به درستی گزارش داد.”

 

۸:این کار را انجام دهید، اما به روز رسانی‌های بدون سیم(بدون وصل شدن به کامپیوتر (OTA)) را فراموش نکنید

این کار در گوشی‌های اپل شدنی است و قرار است برای اندرویدهای نوگت هم میسر شود. حجم به روز رسانی نرم‌افزاری بدون سیم- OTA – به ندرت ۵۰ مگابایت خواهد شد. در صورتی که یک به روزرسانی دستی در کامپیوتر و از طریق USB حدوداً ۱ گیگا بایت می‌شود. شرکت‌هایی مثل HTC M۹ چنین به روز رسانی‌های بدون سیمی را فراهم نموده‌اند تا ویژگی‌های خاصی مثل دوربین، عمر باتری و غیره را اصلاح کنند.

 

۹:اندرویدهای خالص(بدون دستکاری) و ویندوزهای اصل خریداری کنید

به نوعی از تغییر اندروید خود به اندروید مارشمالو پشیمان هستم چون در مقایسه با اندروید کیت کت باتری آن خیلی زودتر تحلیل می‌رود. به هر حال، هنوز هم برای لپ تاپم از نسخه‌ی کپی ویندوزها استفاده می‌کنم. نرم‌افزار کپی و غیراصل مدام با به روز رسانی‌های ناخواسته مواجه می‌شود. و به طور قطع، نرم‌افزار اصلی روان‌تر از نسخه‌های کپی کار می‌کند، به روز رسانی کمتری نیاز دارد، و عملکرد کندی هم ندارد. تمام این‌ها عوامل تاثیرگذاری بر میزان حجم کاری هستند که یک لپ‌تاپ انجام می‌دهد.

از انجام کارهای متعدد و شارژ کردن‌های مکرر اجتناب کنید

10:احتمالاً عبارت دوپهلوی ایتالیک شده را در مقدمه ندیدید، دیدید؟

البته. در مورد بازی‌های واقعیت مجازی، جست‌وجوی شبکه، پیام دهی، و هد زدن با هدفون کار زیادی نمی‌توانید انجام دهید. ممکن است خوب از عهده‌ی این چیزها بر نیایید، چون این مسئله از مشکل اصلی و نهفته‌ی نارسایی باتری، یعنی شارژ بیش از حد، فاصله دارد.

من این اصطلاح(شارژ بیش از حد) را ابداع کردم؛ کاری که همه‌ ما انجام داده‌ایم. بالاخره، مگر چند بار در روز می‌توان باتری‌ را شارژ کرد؟ من می‌گویم که یک بار شارژ کردن ایده‌آل است. مثل کاری که من وقت نوشتن این متن انجام می‌دهم- البته لپ‌تاپ من یکسره داخل شارژ بوده است. بله، من می‌پذیرم که اشتباه کرده‌ام.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید