جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرده‌بندی ۵ استراتژی در بازاریابی B۲B

رده‌بندی ۵ استراتژی در بازاریابی B۲B

استراتژی بازاریابی اساس در مورد کسب و حفظ دامنه رقابت است؛ و باید رشد کسب و کار را تسهیل و حمایت کند. باید در برگیرنده فعالت‌های کوتاه و بلند مدت باشد. بیشتر استراتژی های بازاریابی صنعتی موفق کنونی را می‌توان بر اساس استراتژی های زیر محوریت داد.

۱.  استراتژی‌های بازاریابی صنعتی مشتری محور

که بر محدوده‌های چرخه زندگی مشتری، یا بر بخش‌های هدف بلقوه مانند C-Suit (این روند نام خود را از عنوان مامور اجرای ارشد میگیرد که در زبان انگلیسی با حرف C شروع می‌شود، برای کلمه Chief به معنای رییس که بعد مدیرعامل (CEO)، رییس بخش امور مالی (CFO)، رییس بخش عملیاتتی (COO) و رئیش بخش اطلاعات (CIO) اشاره دارد. – مترجم) یا بر ایجاد استراتژی بر اساس راه‌حل‌های واقعی برای پاسخگویی به نیازهای مشتری اشاره دارد. اکنون بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها در B۲B به عنوان راهی موثر برای کسب سهم ذهنی و دسترسی به مخاطبین جدید شناخته می‌شود. سایر احتمالات عبارتند از تمرکز مجدد کسب و کار و سرمایه‌گذاری بازاریابی بر چرخه مشتری: گرایشات بخش عمودی به معنای تنظیم محتوای بازاریابی، پیام دادن و بودجه بر اساس بازارهای عمودی مشخص است.

 

۲. دو تغییر از طریق دیجیتال و محتوا

راه‌های دیگر برای تعریف یک ترکیب بازاریابی دیجیتال جدید یا ساختن محتوای جالب وجود دارد. برخی از استراتژی‌های موفق شامل سرمایه‌سازی بر اساس پلتفرم‌های اجتماعی و استفاده از این پلتفرم‌ها برای حمایت از مدیریت رابطه با مشتری و تقویت برنامه‌های برند‌سازی می‌شوند. برندهای B۲B که در زمینه تغییر جایگاه خود یا برای تغییر برداشت و ادارک مشتریان سرمایه‌گذاری می‌کنند هر روز بیش از پیش می‌شوند. یک کسب و کار تصممی میگیرد زمانی که برداشت موجود از آن با واقعیت یا نگاه مطلوب نسبت به برند فرق می‌کند، در زمینه ارتباطات و برندسازی سرماه‌گذاری نماید تا ادراک و برداشت مشتریان را تغییر دهد.

۳. همکاری با شرکای کانال

برخی از برندهای B۲B موفقیت را در تعریف مجدد روابط با شرکای کانال موجود یا ایجاد شرکای کانال جدید می‌یابند. نمونه ایی از آن کارکردن با فروشندگان نرم افزار مستقل است که تجربه کار رکدن در بخش عمودی و با مشتریان ان را داشته‌اند.

 

۴. بهبود اجرای بازاریابی

محدوده چهارم به بهبود محدوده‌های اجرای بازاریابی، از طریق بهبود کیفیت تولید سرنخ و مراقبت، هدفمندتر شدن در رابطه با بودجه‌ها و منابع در بازاریابی حساب محور (ABM)، از طریق فروش بیشتر و کارآمدتر بودن تنظیم بازاریابی تا بتواند برای دست یابی به اهداف کسب و کار کارآمدتر باشد یا از طریق بهبود بازاریابی رویدادها؛ مربوط می‌شود.

 

۵. همکاری با شرکا

در همه موارد بالا؛ مشارکت بازاریابی می‌تواند برای تقویت بیشتر استراتژی و همچین بهبود احتمال دستیابی به اهداف استفاده شود. نمونه ایی از آن همکاری با یک اتحادیه صنعتی و منابع بازاریابی آن برای دست یابی به یک بخش کسب و کار صنعتی است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید