جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریرده‌بندی ۱۰ شغل دانشجویی پردرآمد

رده‌بندی ۱۰ شغل دانشجویی پردرآمد

پریسا جعفری|هر سال با شروع سال تحصیلی آن دسته از افرادی که به تازگی در دانشگاه پذیرفته شده‌اند یا به مقطع بالاتر تحصیلی رفته‌اند به دنبال یافتن شغلی متناسب با شرایط و وضعیت جدیدشان می‌گردند تا علاوه بر اینکه درآمدی کسب کنند و مسیر استقلال مالی را طی کنند،‌ بتوانند مهارتی نیز بیاموزند و کوله بار تجربه شان را برای روزهای فارغ التحصیلی پربار کنند.

البته گاهی هم آن دسته از دانشجویانی که از قبل شغل داشته اند به فکر ارتقای سطح حرفه و درآمد خود برمی‌آیند، از این رو ما در این نوشتار درباره کار دانشجویی و ۱۰ بهترین ایده برای پیدا کردن کار پاره وقت دانشجوییپردرآمد بدون سرمایه اولیه و دارای پرستیژ خیلی خوب که برای تمام دانشجویان در همه مقاطع تحصیلی مفید و کارآمد است صحبت میکنیم.

 

۱. تدریس خصوصی و گروهی

برای هر رشته و مقطع تحصیلی مناسب است

فرقی نمی کند رشته شما پزشکی باشد یا ادبیات، مهم این است که شما یک مرحله تحصیلی را پشت سر گذاشته اید و امتحانات مختلفی را از سر گذرانده اید و حالا دانشی دارید در انواع و اقسام زمینه های مورد نیاز جامعه که می توانید به افراد تشنه یادگیری بیاموزید. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که از آموختن به دیگران لذت می بیرد باید از این علاقه‌تان پول بسازید! صنعت آموزش بسیار بزرگ و متنوع است و نرم‌افزارهای بسیاری نیز در این بخش وجود دارند که می‌توانند در تبدیل مهارت‌های‌ آموزشی‌تان به پول، به شما کمک کنند.برای شروع این کار هم میتوانید به طور مستقل آگهی دهید و رشته مورد نظرتان را تدریس کنید و هم میتوانید به آموزشگاه های مختلف سر بزنید و شغل خود را پیدا کنید. حتی می‌توانید دوره‌های آموزش آنلاین برگزار کنید و از شرکت‌کننده‌های این دوره‌ها پول بگیرید. برخی از شرکت‌ها و سایت‌ها وجود دارند که فضایی برای انتشار و بازاریابی دوره‌های آموزشی در اینترنت برای‌تان فراهم می‌کنند.

۲. تایپ و ترجمه

حتی نیاز نیست تایپ و ترجمه بلد باشید!

احتمالا شما در طول سالهایی که درس خوانده اید بارها گذرتان به دفتر فنی ها برای سفارش ترجمه و تایپ برای درس ها و پروژه هایتان افتاده است. خب اگر فکر میکنید وقت و حوصله یادگیری تایپ را دارید یا توانایی دانش زبان انگلیسی خوبی دارید که می توانید یک دفتر کار مجازی برای خودتان درست کنید و در شبکه های مجازی مشتری جمع کنید. اما اگر توانایی و علاقه ای به یادگیری این حرفه ندارید کافی است همان دفتر مجازی را راه بیندازید و یک عده مترجم و تایپیست را جمع کنید و برایشان از طریق همان شبکه های مجازی سفارش بگیرید و حق العمل خود را از این وسط بردارید.

 

۳. تولید محتوا برای سایتها  و وبلاگهای مختلف

فقط برای دل خودتان ننویسید،‌برای بقیه بنویسید و پول دربیاورید

تولید محتوای باکیفیت اطلاعات- محور که مشتری را جذب کند چالش بزرگ کسب و کارها در این روزها است که شما می‌توانید از این چالش به نفع خودتان بهره ببرید و در این حوزه فعالیت کنید. شما می‌توانید یک کسب و کار تبلیغاتی را با نوشتن مقالات و متون جذاب آغاز کنید و سپس یک سازمان منسجم برای جذب مشتریان‌تان بسازید. این یکی از سودآورترین ایده‌های کسب و کار تبلیغات است که چشم‌انداز بسیار روشنی دارد و فرقی هم نمیکند شما دانشجوی چه رشته ای باشید، فقط کافی است اصول نگارش و خبرنویسی  و ویراستاری را از یکی دو کتاب خوب بخوانید و فعالیت خود را آغاز کنید.

۴. کارآموزی در رشته تحصیلی خودتان

در هر رشته ای که درس می خوانید یک جای کارآموزی برای تان هست

در هر رشته ای که درس می خوانید می توانید یک سازمان/موسسه/شرکت یا شخص را پیدا کنید که برای کار مرتبط با رشته تحصیلی شما نیاز به یک دستیار یا نیروی پاره وقت و کارآموز دارد. می توانید از یک دوره آزمایشی رایگان یک ماهه شروع کنید و بعد که خودتان را نشان دادید و چم و خم کار را یاد گرفتید درخواست حقوق کنید.

 

۵. فعالیت در رسانه های اجتماعی

از گذراندن تک تک لحظات تان در اینستاگرام، تلگرام، توییتر و … پول درآورید

امروزه رسانه های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کارها بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. میتوانید همین فعالیت روزانه تان در انواع و اقسام شبکه ای مجازی را به طور هدفمند و برای یک شرکت و سازمان در جهت معرفی خدمات و محصولاتش انجام دهید.

این روزها بسیاری از کارآفرینان از طریق شبکه‌های اجتماعی درآمدزایی می‌کنند. افرادی که ساعت‌های زیادی صرف شبکه های مجازی می‌کنند تبدیل به مشتری پروپاقرص شما می شوند.  مشاوره‌ رسانه های اجتماعی می تواند درآمد خوبی برایتان داشته باشد.

۶. اجاره غرفه تنقلات و خوراکی

در هر نقطه از شهر مردم دنبال خوراکی هستند!

خب خودتان بارها و بارها از دکه های مختلف در تمام نقاط شهر خوراکی و نوشیدنی خریده اید. پس چرا با دوستان تان یک سرمایه کوچک روی هم نگذارید و یکی از این غرفه ها را اجاره نکنید. برای ماندن و فروختن در غرفه هم ترتیبی بگذارید و هر روز یک نفر که کلاس ندارد و دانشگاه نمی رود مسئول فروش شود. شک نکنید که این کار درآمد خوبی دارد.

 

۷. بازاریابی و فروش کالاهای تبلیغاتی

باور کنید بازاریابی شغل  پولساز و دارای پرستیژ خوبی است

دیدگاه نسبتا غلطی درباره بازاریابی در جامعه امروز ایران رواج یافته است که بسیاری از جوانان نسبت به این شغل احساس خوبی ندارند. اما بازاریابی و فروش یکی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل در کشورهای پیشرفته است که از شان و منزلت اجتماعی بسیار خوبی هم برخوردار است. بازاریابی و فروش کالاهای تبلیغاتی یک کار پاره وقت و مناسب دانشجویان تمام رشته ها است که می توانید این از فروش جاکلیدی، لیوان، تیشرت، ساعت دیواری، کارت ویزیت و سررسید تا بسیاری دیگر از کالا در این زمینه فعالیت کنید.

۸. فروش آنلاین تمام محصولات و خدمات

حتی اگر فروشنده خوبی نیستید باز هم می توانید روزی یک کالا بفروشید!

اگر دیدگاهتان نسبت به بازاریابی و فروش هنوز تغییر نکرده است می توانید بازاریابی آنلاین را هم امتحان کنید و اولین مبلغ واریزی که به حساب تان آمد بالاخره دیدگاهتان تغییر کند! در چند دهه‌ی اخیر، به‌خاطر اینترنت و تلفن همراه، فرصت‌های شغلی زیادی فراهم شده‌اند. روزنامه، رادیو و تلویزیون کم‌کم طرح‌های تبلیغاتی خود را از دست می‌دهند، و به جای آن اینترنت هر روز پول بیشتری می سازد. فرقی نمیکند که بیمه عمر بفروشید یا برای خدمات نظافتی بازاریابی اینترنتی کنید. مهم این است که از طریق اینترنت یک خدمت و کالا را به یک فرد مشتاق بفروشید.

 

۹. آمارگیری و پژوهش

به جای گرفتن آمار دیگران، برای شرکتها آمارگیری کنید و پول بسازید!

بسیاری از دانشجویان در دوران تحصیل خود جذب سازمان ها و شرکت هایی می شوند که بهدنبال نیروی کار فعال و جوان برای جمع آوری اطلاعات آماری خود هستند. یکی از این شرکت ها را پیدا کنید و شروع به پژوهش و آمارگیری شوید.

۱۰. ارائه خدمات ماساژ درمانی

باورتان نمی شود اما شغل بسیار راحت و پولسازی است

شاید این شغل برایتان عجیب و ناجور به نظر برسد اما ما به شما می گوییم که در دنیای پر سختی و فشار امروز یک ماساژ حرفه ای و خوش قیمت چیزی است که هیچکس دست رد به سینه اش نمی‌زند. بروید و یک دوره ماساژ یاد بگیرد و در تمام سالن های ورزشی، باشگاه ها، استخرها و مجتمع های تفریحی برای خودتان شغل پیدا کنید.

منبع:سایت کسب و کار بازده

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید