• کافه گربه نکوروبی (Cat Café Nekorobi) – توکیو، ژاپن

این کافه، کافه‌ای‌ست که در منطقه‌ Ikebukuro واقع شده و برای خدمات سرگرم کننده‌اش معروف است؛ جایی که اگر به گربه‌ها علاقه دارید، حتما باید سری به آنجا بزنید. این کافه در منطقه‌ به اصطلاح اعیان‌نشین شهر قرار دارد و درهای شیشه‌ایِ آن، شما را به فضایی نسبتا کم نور هدایت می‌کند؛ یعنی جایی که گربه‌ها می‌توانند آزادانه و طوری رفت و آمد کنند که انگار صاحب خانه اصلی، آنها هستند. شما می‌توانید نوشیدنی مورد نظر خودتان (چای سبز، شیر چای مخصوص و موارد مشابه) را از دستگاه‌های مخصوصِ آماده سازی، تحویل بگیرید. بهترین زمان برای رفتن به این کافه موقع عصر است، زمانی که گربه‌ها جشن گرفته‌اند و دور یک منبع نور که در کف جاسازی شده، دایره‌ای تشکیل داده و مشغول غذا خوردن هستند.

کافه گربه نکوروبی (Cat Café Nekorobi) - توکیو، ژاپن

کافه گربه نکوروبی (Cat Café Nekorobi) - توکیو، ژاپن

 

  • نینجای نیویورک – شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

فرانک برونی در یادداشتی در نیویورک تایمز، این مکان را به عنوان یک هزارتوی دخمه‌وار عجیب و دلگیر توصیف کرده است. این جا یک مکان عجیب و غریبِ ژاپنی‌سازی شده است؛ جایی که با طراحی خاصش، روستاهای فئودالی ژاپنی در قرن پانزدهم را یادآوری می‌کند. شما با گذر از کنج و گوشه‌های تاریک و راهروهای پر پیچ و خم، به کمک کارکنان بخش خدمات این رستوران، که همگی به شکل نینجاهای سیاه‌پوش لباس پوشیده‌اند، به داخل و به سمت فضای غذاخوری راهنمایی می‌شوید. درآنجا، پیشخدمت‌ها منتظر شما هستند تا غذاهای خوشمزه‌ ژاپنی را همراه با نمایش‌ هنرهای رزمی، برایتان سرو کنند.

نینجای نیویورک - شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

نینجای نیویورک - شهر نیویورک، ایالات متحده آمریکا

 

  • رستوران زیر آبِ ایتا – جزیره رانگالی، مالدیو

حضور در این رستوران، با توجه به موجودات دریایی که در آب‌های شفاف، آبی و معروفِ مالدیو شنا می‌کنند، یک جور تجربه‌ فرازمینی است؛ تجربه‌ای که انگار متعلق به دنیایی دیگر است. با ورود به این رستوران، در جایی می‌نشینید که تمام شیشه است، دید ۲۷۰ درجه دارد و حدود ۵ متر پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته است. این مرکز غذاهای دریایی که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد، در کنراد مالدیو واقع شده است و ۱۴ نفر ظرفیت دارد. اگر توانستید هرچه زودتر سری به اینجا بزنید، چرا که آب شور و سنگینی حجم آب دریا بر روی سازه‌ فلزی رستوران، در نهایت بر پوشش محافظ آن که از جنس روی است، غلبه خواهد کرد.

رستوران زیر آبِ ایتا - جزیره رانگالی، مالدیو

رستوران زیر آبِ ایتا - جزیره رانگالی، مالدیو

 

  • شام در آسمان – بلژیک

امروزه، ایده‌ شام در آسمان به ۵۵ کشور دنیا راه یافته است، اما برای ادای احترام، باید به دیدن جایی رفت که زادگاه اصلی این ایده است. این غذاخوری که در بلژیک واقع شده، در سال ۲۰۰۶ شروع به کار کرد و حالا این شما هستید که باید غذاهایی که در یک اجاق کوچک در همان وسط طبخ می‌شود را هضم کنید، آن هم وقتی که در ارتفاع ۴۵ متری از سطح زمین، به صندلی بسته شده‌اید. شاید بد نباشد بدانید که ارتفاع این رستوران به اندازه نصف بیگ بن است!

شام در آسمان - بلژیک

شام در آسمان - بلژیک

 

  • گروتا پالازس (GrottaPalazzese) – ایتالیا

این رستوران که در کنار دریای آدریاتیک واقع شده، فعالیت خود را در یک غار سر و سامان داده؛ غاری که قدمت آن به سال ۱۷۰۰ میلادی می‌رسد و محل تجمع و برپایی جشن‌های نجیب زادگان بوده و حالا تبدیل به سالن غذاخوری این رستوران شده است. حالا اگر قصد دارید حداقل ۳۳ دلار هزینه بکنید، پس بدانید که قرار است در میان آب‌های آبی و شفاف، به همراه تماشای غروب خورشید و طلوع ماه، یک غذای فوق‌العاده بخورید. اگر برای شام، Gran Carte را سفارش بدهید باید سه نوبت شام بخورید تا تمام شود، پس اگر به دنبال شام سبک‌تری هستید یا اگر تعدادتان بیشتر از ۶ نفر است، می‌توانید غذای دیگری از موارد موجود در منو را انتخاب کنید. بد نیست این را هم بدانید که برای حفظ حال و هوای لاکچری و سطح بالای این رستوران، به آقایان اجازه داده نمی‌شود که با شلوارک، رکابی و دمپایی ساحلی وارد شوند.

گروتا پالازس (GrottaPalazzese) - ایتالیا

گروتا پالازس (GrottaPalazzese) - ایتالیا

 

  • رستوران گورستان – احمدآباد، هندوستان

آیا مایلید در حالی که با اشتهای کامل مشغول خوردن شیر چای با شیرینی‌های خوشمزه هستید، بازتاب ماهیت زودگذر لذت را در اطرافتان لمس کنید؟ اگر اینطور است، پس این هتل در احمدآباد هندوستان، جای مناسبی برای شماست. مالک اینجا ادعا می‌کند که این تجارت ۴۰ ساله را به ارث برده است و هیچ کس نمی‌داند زیر این سنگ قبرها که بین میزها قرار دارند، چه کسانی دفن شده‌اند (بله، تمام قبرها واقعی هستند). کمی ترسناک است، اینطور نیست؟

رستوران گورستان - احمدآباد، هندوستان

رستوران گورستان - احمدآباد، هندوستان

 

  • رستوران موضوعی (تِم رستوران) مارتون – تایوان

هر کاری عواقبی دارد و برای تجربه‌ این ادعا، چه جایی بهتر از تمْ رستورانِ مارتون، در کائوسیونگ تایوان، که طوری تزئین شده که یک سرویس بهداشتی بزرگ را تداعی کند؟ صندلی‌ها به شکل نشیمن‌گاهِ توالت فرنگی و میزها به شکل وان حمام هستند و غذاهای خوشمزه هم، در ظروف سفالی به شکل توالت فرنگی به سر میزها می‌آیند. یکی از مالکان این مجموعه در حالیه در سرویس بهداشتی مشغول خواندن روزنامه بود، این ایده به ذهنش رسید. امروزه با گسترش بازار فروش در سرتاسر آسیا، اینجور ایده‌ها به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا می‌کنند. پس اگر با نشستن روی توالت فرنگی مشکلی ندارید، دفعه‌ بعدی که گذرتان به تایوان افتاد، حتما سری به این رستوران بزنید.

رستوران موضوعی (تِم رستوران) مارتون - تایوان

رستوران موضوعی (تِم رستوران) مارتون - تایوان

 

  • رستوران زندان جزیره شیطان – چین

پشت تاسیس این رستوران قصد و نیت خیری نهفته است؛ یادآوری پیامدهای اعمال مجرمانه. در نتیجه در بدو ورود، با بستن دستبند دور مچ‌هایتان به شما خوشامد می‌گویند و شما را به میزهای غذاخوری که با میله‌های زنگ زده‌ زندان احاطه شده، هدایت می‌کنند؛ جایی که قرار است بنشینید و با سیب زمینی‌های سرخ شده به اندازه‌ تابوت، از شما پذیرایی شود. همه‌ پیشخدمت‌ها اونیفورم زندان‌بان‌ها را به تن کرده‌اند و نگهبان‌ها در همه جای رستوران حضور دارند. یکی از ویژگی‌های ترسناک این مکان، مانکنی است که گاه و بی گاه به آن بر می‌خورید و با یک پارچه سیاه سر و صورتش را پوشانده و شبیه محکومانی است، که برای اعدام آماده شده‌اند. رستورانِ مشابه دیگری هم در پکن وجود دارد، به نام Zen Cool.

رستوران زندان جزیره شیطان - چین

رستوران زندان جزیره شیطان - چین

 

  • رستوران مریخ – نیویورک

اگر خواستید چیزهایی را بخورید که نزدیک‌ترین و شبیه‌ترین چیز به خوراکی‌های مریخیِ فیلم‌های علمی – تخیلی باشد، این رستوران همان جایی است که به دنبالش هستید. به محض ورود به این رستوران، که درست در میدان تایمز نیویورک واقع شده، توسط چند مریخیِ مهمان‌نواز و خوشرو به داخل راهنمایی می‌شوید و آنها با غذاهایی مثل ماهی مرکب، میگو، اسکالوپ و حلزون‌های دریایی، همراه با سس‌های مخصوصِ غذاهای دریایی، در بشقاب‌های مریخی از شما پذیرایی خواهند کرد.

رستوران مریخ - نیویورک

رستوران مریخ - نیویورک

 

  • رستوران هاجی‌مه – بانکوک

صاحب این مکان در بانکوکِ تایلند، فقط ۱ میلیون دلار سرمایه را برای ۴ روبات هزینه کرده، که نه تنها غذاها را برای مشتریان سرو می‌کنند، بلکه با بعضی از آنها می‌رقصند. پس حتما وقت بگذارید و در سفر بعدی، از اینجا دیدن کنید و با این کار، خوشحالشان کنید!

رستوران هاجی‌مه - بانکوک

رستوران هاجی‌مه - بانکوک

 

  • خانه درختی رِد وودز (Redwoods Treehouse) – نیوزیلند

این رستوران با ۳۰ نفر ظرفیت، یکی از خاص‌ترین تجربه‌ها را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد؛ تجربه‌ غذا خوردن، بالای یک … درخت! بله، این همان خانه درختی دوران کودکی خیلی از ماهاست که دوباره و با شکل و شمایلی باکلاس، پا به زندگی واقعی گذاشته است. برای رسیدن به این رستوران، که ۵/۹ متر از سطح زمین بالاتر است، باید در امتداد یک گذرگاه چوبی که به سمت بالا می‌رود، حرکت کنید. این سازه توسط گروه معماران محیط آرام (Pacific Environment Architecture) ساخته شده، تا از چوب‌های زرد منطقه بهترین استفاده‌ ممکن را ببرد و به همین خاطر است که با نام “کافه خانه درختی زرد” (Yellow Treehouse Café) نیز شتاخته می‌شود و در منطقه‌ی Warkworth در شمال اوکلند واقع شده است.

خانه درختی رِد وودز (Redwoods Treehouse) - نیوزیلند

خانه درختی رِد وودز (Redwoods Treehouse) - نیوزیلند

 

  • او. نوآغ (NOIR) – تورنتو

با اینکه این ایده چندان جدید و بی‌مانند نیست، اما رستوران O.NOIR در همان زمان تاسیس، یعنی سال ۲۰۰۶، در مونترآل، به شهرت بسیاری دست پیدا کرد، به طوری که سه سال بعد، یعنی در سال ۲۰۰۹، شعبه دوم آن در تورنتو افتتاح شد. فلسفه‌ی پشت غذا خوردن در تاریکی، این است که در این حالت، حس‌های ما شدیدتر و بهتر عمل می‌کنند و این بدان معناست که می‌توانیم از غذایی که می‌خوریم لذت بیشتری ببریم. بعد از اینکه غذا روی میز آمد، مشتریان به اتاقی تاریک هدایت می‌شوند؛ جایی که ارائه‌ی خدمات پذیرایی، به مدت دو ساعت و توسط پیشخدمت‌هایی که عینک‌های مادون قرمز به چشم دارند و در مورد بعضی چیزها توضیحاتی می‌دهند، آغاز می‌شود. به همراه داشتن اشیای درخشان و نورانی مثل چراغ قوه، ساعت و تلفن همراه در این مکان مجاز نیست.

او. نوآغ (NOIR) - تورنتو

او. نوآغ (NOIR) - تورنتو

 

این فهرست، تنها به نام ۱2 رستوران اشاره داشت. بسیاری از این رستوران‌ها، به لطف افراد و مجموعه‌های مقلد،‌ شهرت خود را از دست داده‌اند، اما هنوز هم سعی می‌کنند که با مدیریت درست، خودشان را در عرصه‌ی رقابتِ موجود بین تم رستوران‌ها (رستوران‌های موضوعی) نگه دارند. اما این رویه همچنان ادامه دارد و همه سعی می کنند که روند شگفت زده کردن مشتریان را متوقف نکنند. اینجاست که باید بگوییم: امان از نیروی ذهن بشر! آیا این رستوران‌ها برای شما هم جذاب بود؟ حاضرید در کدامیک از آن‌ها غذا خوردن را امتحان کنید؟

منبع: hotelyouwant.com