پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیرده‌بندی شرکت‌های برتر بازار گوشی‌های هوشمند

رده‌بندی شرکت‌های برتر بازار گوشی‌های هوشمند

جایگاه اول سامسونگ در سهم بازار گوشی‌های هوشمند؛ اپل و هواوی در چند قدمی

 ساعاتی پیش، سرانجام آمار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2018 منتشر شده که مهم‌ترین نکته آن کاهش فروش آیفون نسبت به دیگر دوره‌های زمانی سال گذشته میلادی است.
به گزارش گارتنر، طی این دوره سه ماهه بیشتر از 408.4 میلیون گوشی هوشمند فروش رفته‌اند که تنها پیشرفتی 0.1 درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد. مانند گذشته، سامسونگ هنوز هم جایگاه پرفروش‌ترین برند موبایل را حفظ کرده و اپل و هواوی نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
در این میان، سامسونگ با فروش 71 میلیون دستگاه، سهمی 17.3 درصدی را از بازار گوشی در اختیار دارد. در روی تاریک ماجرا، سامسونگ با کاهش فروش 3 میلیون واحدی یا 0.9 درصدی نسبت به سال گذشته روبرو بوده و خطر نزدیک شدن هواوی را حس می‌کند.
هواوی نیز با پیشرفی چشم‌گیر نسبت به گذشته، به فاصله 10 میلیون واحدی سامسونگ و 4 میلیونی اپل رسیده است. این گزارش تازه نشان می‌دهد هواوی 17 میلیون دستگاه بیشتر از دوره زمانی مشابه طی سال گذشته به فروش رسانده که سهم این کمپانی از بازار گوشی‌های هوشمند را از 4 به 14.8 درصد رسانده است.
در ضمن و با وجود سهم 15.8 درصدی اپل از بازار فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2018، این کمپانی با کاهش فروشی 9 میلیون دستگاهی نسبت به سال گذشته روبرو بوده که نشان دهنده ضعیف‌ترین عملکرد اپل از سه ماهه اول سال 2016 است.
در نهایت می‌توان گفت که اگر هواوی همچنان به عملکرد قدرتمند خود در بازارهای جهانی ادامه دهد باید منتظر تبدیل شدن این کمپانی به پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند در سرتاسر دنیا باشیم. در ضمن، سامسونگ هم به تازگی از پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 10 رونمایی کرده و باید منتظر ماند و دید که آیا این گوشی به حفظ جایگاه سامسونگ در رتبه اول کمک خواهد کرد یا خیر
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید