برج نابمبا ( Nabemba Tower )  جمهوری کنگو

برج نابمبا که به برج الف ( Elf ) نیز شهرت دارد بلندترین ساختمان در براتزاویل ( Brazzaville ) کنگو است که نام خود را از بلندترین کوه این کشور ( Mont Nabemba ) گرفته است. طراحی و چهره ی این ساختمان از نظر بسیاری از طراحان و معماران بسیار زشت است و همیشه انتقاداتی را بهمراه داشته است. در سال 1997 این برج در جنگ داخلی کنگو آسیب های جدی دید و بازسازی آم 16 میلیون پوند هزینه داشت ! این مبلغ حتی بیش از مبلغی بود که برای ساخت یک برج جدید و زیباتر می توانست هزینه شود.

زشت ترین آسمان خراش های جهان ‏

ساختمان لوید لندن ( London’s Lloyd Building )

لوید یک ساختمان نمادین در شهر لندن است که خانه ی موسسات بیمه شهر محسوب می شود. با وجود اینکه این ساختمان را یک ساختار زشت می دانند اما 25 سال پس از ساخت آن ، این ساختمان در سال 2011 در لیست ساختمان های گرید 1 انگلستان قرار گرفت. ساختمان های گرید 1 انگلستان و ولز به ساختمان هایی که ساختار استثنایی و مورد توجه دارند داده می شود. این ساختمان ، جوانترین ساختمانی بود که در این لیست قرار می گرفت که بسیاری ساختار آن را مدرن می دانند تا زشت.

زشت ترین آسمان خراش های جهان ‏

نوا ویکتوریا ( Nova Victoria )

این ساختمان عظیم در سال 2017 جایزه ای را برنده شده است که مجله طراحی ساختمان انگلستان به زشت ترین ساختمان جدید اختصاص می دهد !

زشت ترین آسمان خراش های جهان ‏

برج تلویزیون (Fernsehturm برلین ، آلمان

برج تلویزیون شهر برلین خط آسمانی این شهر آلمانی را مشخص می کند. این ساختمان در سال 1969 ساخته شده است.

زشت ترین آسمان خراش های جهان ‏

ساختمان مت لایف نیویورک ( New York’s MetLife )

با 246 متر ارتفاع ، ساختمان مت لایف نیویورک تقریبا از همه جای شهر قابل رویت است. اما این بدین معنا نیست که از همه جای شهر یک ساختمان زیبا می بینید ! این ساختمان در سال 1963 ساخته شده است.

زشت ترین آسمان خراش های جهان ‏

منبع : architecturaldigest