سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیرتبه بندی ده اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷

رتبه بندی ده اقتصاد بزرگ جهان در سال ۲۰۱۷

در رده بندی پیش بینی اقتصادهای برتر 2017، آمریکا در صدر قرار داشت اما اقتصادهای دیگر نیز از راه می‌رسند.

به گزارش رتبه آنلاین از مجمع جهانی اقتصاد آلیکس گِرِی در مطلبی نوشت:اقتصاد ایالات متحده، بزرگ‌ترین اقتصاد دنیاست و بر اساس آخرین آمار بانک جهانی، با سرمایه‌ ۱۸تریلیون دلاری نشان‌دهنده‌ یک چهارم سهم اقتصاد جهان (۲۴٫۳درصد) است.

به دنبال آن چین با ۱۱تریلیون دلار سرمایه یا ۱۴٫۸درصد اقتصاد جهان جایگاه دوم را از آن خود کرده است. ژاپن با سرمایه‌ی ۴٫۴تریلیون دلار که نشان‌دهنده‌ تقریباً ۶درصد اقتصاد جهان است، در مقام سوم قرار دارد.

کشورهای اروپایی پس از این سه جایگاه شامل لیست می‌شوند: آلمان در مقام چهارم با سرمایه‌ی ۳٫۳تریلیون دلار، بریتانیا در مقام پنجم با ۲٫۹تریلیون  و فرانسه در مقام ششم با ۲٫۴تریلیون دلار سرمایه.

هندوستان مقام هفتم را با سرمایه‌ی ۲تریلیون دالر از آن خود کرده و ایتالیا در مقام هشتم با سرمایه‌ی ۱٫۸تریلیون قرار می‌گیرد.

جایگاه نهم از برزیل است با سرمایه‌ی تقریبیِ ۱٫۸تریلیون. و مقام دهم مربوط کانادا می‌شود با سرمایه‌ی بیش از ۱٫۵تریلیون دالر.

اقتصاد ایالات متحده بزرگ‌تر از مجموع اقتصادهای شماره سوم تا دهم در این لیست است. 

سریع‌ترین رشد اقتصادی

به هر حال، ایالات متحده برای مدت طولانی اقتصاد برتر نخواهد بود؛هرچند چین به دنبال ایالات متحده با ۷تریلیون دلار، در حال رسیدن است. براساس داده‌های صندوق بین المللی پول، رشد اقتصادی چین با ۶٫۷درصد در سال ۲۰۱۶ در مقایسه با ۱٫۶درصد در امریکا، است.

چین، هندوستان را نیز به عنوان کشوری که دارای رشد سریع‌ اقتصادی بوده، عقب زده است. چشم‌انداز اقتصاد جهانی‌ای صندوق بین المللی پول برآورد کرده است که رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۶، ۶٫۷درصد بوده، در حالی‌که رشد اقتصادی هندوستان ۶٫۶درصد بوده است.

اقتصاد برزیل در سال گذشته ۳٫۵درصد بوده است، یگانه کشور در ده برترین.

جدول بالا ۴۰ اقتصاد بزرگ جهان را جداگانه نشان می‌دهد، اما بر اساس رنگ‌ها و قاره‌ها گروه‌بندی شده است.

بلوک آسیایی مشخصاً نسبت به دیگر مناطق، سهم بزرگ‌تر دارد که نشان‌دهنده‌ی بیش از یک سوم (۳۳٫۸۴درصد) تولید ناخالص داخلیِ جهانی است. امریکای شمالی در مقایسه‌ با آن نشان‌دهنده‌ی بیش از یک ربع (۲۷٫۹۵درصد) می‌باشد.

اروپا با یک‌چهارم تولید ناخالص جهانی (۲۱٫۳۷درصد) جایگاه سوم را دارد.

این سه بلوک باهم‌دیگر بیش از چهار بر پنج حصه‌ی مجموعی محصولات جهان را تولید می‌کند.

بزرگ‌ترین اقتصادهای سال ۲۰۵۰

یک مطالعه‌ی جدید که توسط PricewaterhouseCooper صورت گرفته نشان می‌دهد، چین در سال ۲۰۵۰ جایگاه اول را از آن خود می‌کند، به خاطر این‌که اقتصادهای نوظهور رشد سریع‌تری به تناسب رشدیافته‌ها خواهند داشت.

هندوستان در جایگاه دوم قرار می‌گیرد، ایالات متحده در جایگاه سوم و پیش‌بینی شده است که اندونزی در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت.

بریتانیا در سال ۲۰۵۰ به جایگاه دهم نزول خواهد کرد، در حالی‌که فرانسه بیرون از لیست ده اقتصاد برتر قرار می‌گیرد و ایتالیا از لیست ۲۰ اقتصاد برتر خارج می‌شود. چنان‌که اقتصادهای نوظهور و با رشد سریع همانند مکزیک، ترکیه و ویتنام از آن‌ها پیشی خواهند گرفت.

بر اساس این گزارش  اقتصاد جهان در سال ۲۰۵۰ دو برابر می‌شود، بدون کاهش جمعیت، به دلیل تولیداتی که زاده‌ تکنولوژی است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید