جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه بندی اعتبار روسای جمهور امریکا

رتبه بندی اعتبار روسای جمهور امریکا

حدود یک سال از آغاز به کار دونالد ترامپ در امریکا گذشته است و مطالعات زیادی در زمینه نظر مردمی که به او رای داده ا‌ند نسبت به سیاست‌های اجرا شده توسط این رییس جمهوری ادامه دارد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مطالعه انجام شده توسط دو نشریه واشنگتن پست و ای بی سی نیوز امریکا،  نظر مردم نسبت به این رییس جمهوری نسبت به دیگر روسای جمهوری امریکا  منفی‌تر است . طبق این مطالعه ۵۹ درصد از مردم امریکا سیاستهای اجرا شده توسط او را تایید نمی‌کنند در حالیکه تنها  ۳۷ درصد از مردم امریکا موافق دیدگاه‌ها و سیاست‌های اجرا شده توسط او هستند. او نسبت به تمامی رییس جمهورهای امریکایی  بیشترین مخالفان را دارد .

این مطالعه در مقایسه ترامپ با دیگر روسای جمهوری امریکا یک سال بعد از آغاز به کارشان انجام شده است. یک سال بعد از آغاز به کار اوباما در امریکا ۵۷ درصد از مردم امریکا او را تایید می‌کردند و جورج دبلیوبوش در سال ۲۰۰۱ میلادی تایید ۸۹ درصد از مردم  کشورش را به همراه داشت.

بیل کلینتون در سال ۱۹۹۳ میلادی توانست تاییدیه ۵۲ درصد از مردم امریکا را داشته باشد و جورج بوش پدر در سال ۱۹۸۹ میلادی تایید ۷۶ درصد از مردم را داشت.

طبق این مطالعه جورج بوش پدر و پسر بیشترین تایید را از طرف مردم دریافت می کردند ولی هیچ یک از روسای جمهوری در امریکا در فاصله ۱۰ ماه تا یک سال بعد از آغاز به کارشان کمتر از ۵۰ درصد نظرات موافق در مورد سیاستهای خود را نداشتند.

رییس جمهوریک سال بعد از

آغاز به کار

تایید

(درصد کل مردم)

عدم تایید

(درصد کل مردم)

دونالد ترامپ۲۰۱۷۳۷۵۹
باراک اوباما۲۰۰۹۵۷۴۰
جورج دبلیو بوش۲۰۰۱۸۹۹
بیل کلینتون۱۹۹۳۵۲۴۱
جورج بوش پدر۱۹۸۹۷۶۲۰
رونالد ریگان۱۹۸۱۵۹۳۳
جیمی کارتر۱۹۷۷۵۱۳۰
ریچارد نیکسون۱۹۶۹۵۶۲۹
جان اف کندی۱۹۶۱۷۷۱۲
آیزن هاور۱۹۵۳۶۱۲۶

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید