پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیرتبه‌بندی 14 شهر دنیا برای پیاده روی

رتبه‌بندی 14 شهر دنیا برای پیاده روی


با وجود وسایل نقلیه همچون تاکسی، تراموا و قطار، گاهی پیاده‌روی در شهر، روشی کارآمد برای دیدن آن شهر محسوب می‌شود، چرا که برخی مناطق تنها با پای پیاده قابل دیدن هستند.

به گزارش رتبه آنلاین ، نوسازی و ظهور اتومبیل‌ها، سبک زندگی را تغییر داده است. محققان بر این باورند شهرهایی که پیاده‌روی در آنها رواج دارد، موجب ارتقاء سلامت روان و جسم ساکنان، خلاقیت و تعامل مدنی می‌شود.

بهترین روش برای کاوش در هر شهر؛ پیاده‌روی، دیدن مناظر، شنیدن صداها و نزدیک بودن به آنهاست. البته برخی شهرها در جهان به همین منظور طراحی شده‌اند و محله‌های منحصر به فردی برای پیاده‌روی افراد دارند که بسیار دیدنی هستند.

از مهمترین شهرهایی که پیاده‌روی در آنها بسیار جذاب و دیدنی است عبارتند از:

 

 سیدنی در استرالیا

دیدن شهر سیدنی، مستلزم پیاده‌روی در آن است. پل بندرگاه سیدنی ( یکی از نمادهای اصلی و از شریان‌های مهم ارتباطی شهر) در استرالیا همراه با اپرای سیدنی که در دیگر سوی بندرگاه سیدنی قرار دارد به عنوان دو نماد اصلی شهر و قطب گردشگری این شهر محسوب می‌شوند. این پل از شاهکارهای مهندسی و معماری جهان است و پنجمین پل قوسی جهان به حساب می‌آید.

 

بوستون در ایالات متحده آمریکا

بوستون از جمله شهرهایی است که باید با پای پیاده آن را کشف کرد. این شهر مورد علاقه گردشگران است و مسیر Freedom Trail به طول دو ونیم مایل که بازدیدکنندگان را به 16 نقطه دیدنی اصلی شهر می‌رساند، بسیار مورد توجه است.

قدم زدن در خیابان‌های سنگفرشی محله اعیان‌نشین بک‌بی(Back Bay)- مقصدی برای خرید و غذا خوردن- بسیار لذت‌بخش است. میدان بزرگ کاپلی در مجاورت کلیسای مشهور ترینیتی (Trinity) متعلق به قرن ۱۹ است و کتابخانه عمومی بوستون در آن مکان قرار دارد. در گوشه و کنار خیابان‌های درخت‌کاری‌شده این محله، عمارت‌هایی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها در خیابان کامن‌ولث که از پاریس الهام گرفته است، قرار دارند.

 

سنگاپور

راه‌هایی به ظاهر بی‌پایان برای لذت بردن از منظره‌ها در سنگاپور با پای پیاده وجود دارد؛ از پیاده‌روی ساحلی در سواحل این شهر گرفته تا پیاده‌روی در پارک جنگلی و محلات تاریخی. باغ Gardens by the Bay و پل Helix که منظره زیبایی در شب دارد، از جمله مناطق جذاب برای پیاده‌روی در این شهراست.

 

کارتاخنا در کلمبیا

این شهر یکی از شهرهای بزرگ تفریحی ساحلی کارائیب در کشور کلمبیاست. کارتاخنا با منطقه‌ای درمرکز شهر که یادآور شهر نیواورلئان امریکاست، جذابیت‌های تاریخی روزانه و مناظر دیدنی در  شب دارد که منجر به افزایش محبوبیت این منطقه شده است.

 

شهر فاس در مراکش

می‌توانید بیابان‌های مراکش را با ماشین یا شتر تماشا کنید، اما اگر می‌خواهید با  فرهنگ مردم و افراد این منطقه آشنا شوید، باید با پای پیاده در میان آنها قدم بگذارید.

 

سان آنتونیو در  ایالات متحده آمریکا

مناطق دیدنی این شهر در کنار هم هستند و دیدن آنها با پای پیاده آسان‌تر است. ریور واک سن آنتونیو، نام منطقه‌ای است در مرکز شهر سن آنتونیو یکی از شهرهای ایالت تگزاس آمریکا که منطقه گردشگری محسوب می‌شود  و در فاصله اندکی با Alamo (مکان تاریخی) قرار دارد.

 

پاریس در فرانسه

هیچ بازدیدی از این شهر بدون قدم زدن در شانزلیزه کامل نمی‌شود. فرانسوی‌ها این خیابان را زیباترین خیابان جهان می‌دانند. خیابان شانزلیزه با زیبایی فراوان، کافه‌های معروف و فروشگاه‌ها و سالن‌های تئاتر لوکس، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های جهان است.

 

بوئنس آیرس در آرژانتین

برخی بوئنوس آیرس را پاریس آمریکای لاتین می‌دانند و پیاده‌روی در آن و دیدن موزه‌ها و کلیساها بسیار جذاب است. بوئنس آیرس که به شدت تحت تاثیر فرهنگ اروپا قرار گرفته به خاطر معماری، زندگی شبانه و فعالیت‌های فرهنگی‌اش معروف است. این شهر همچنین یکی از ثروتمندترین شهرهای امریکای لاتین است که در آن بیشتر طبقه اجتماعی متوسط با ساکنانی دارد که تحصیلات عالی دارند.

 

کِبـِک در کانادا

این شهر، مرکز شهری دارد که یادآور فرانسه است و هتلی شبیه به قلعه(Chateau Le Frontenac) که منظره دیدنی دارد. قدم زدن در خیابان Rue Saint Louis، که از پرمخاطب‌ترین خیابان‌های این شهر است، بسیار لذت‌بخش می‌باشد.

 

ونیز  در ایتالیا

در شهر ونیز ماشینی حرکت نمی‌کند. میدان سن‌مارکو یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های این شهر است که بعد از گذشتن از آن به محله مسکونی می‌رسید که بسیار دیدنی است.

 

هوی‌آن در ویتنام

در گذشته بندر مهم تجاری بوده و در حال حاضر، میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. بازدیدکنندگان در این شهر با چراغ‌های سنتی که خیابان‌ها را روشن کرده مناظر دیدنی را مشاهده می‌کنند.

 

شهر فلورانس در ایتالیا

با اینکه ترافیک در این شهر زیاد است، اما می‌توان از مکان‌های تاریخی این شهر با پای پیاده دیدن کرد و از آن لذت برد.

 

ونکوور در کانادا

این شهر سومین شهر بزرگ کاناداست. در حال حاضر به دلیل برنامه‌های حمل و نقل و نقشه‌های جدیدی که در مسیرهای پیاده‌روی وجود دارد، افراد به شدت تشویق به پیاده‌روی می‌شوند. یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های پیاده‌روی در امتداد نهر فالس تا پل خیابان گرانویل است.

 

دوبروونیک در کروواسی

این شهر تاریخی در ساحل دریای آدریاتیک است. این شهر یکی از برجسته‌ترین مقصدهای توریستی در دریای آدریاتیک محسوب می‌شود. در سال ۱۹۷۹ میلادی، شهر دوبروونیک به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست. منطقه Old City در این شهر فقط برای پیاده‌هاست..

 

منابع:

www.smartertravel.com

theculturetrip.com

 

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید