جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیرایگان شدن آب شرب مدارس فاجعه بود

رایگان شدن آب شرب مدارس فاجعه بود

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران مصوبه رایگان شدن آب و برق مدارس فاجعه بود، گفت: گزارشی در حال تهیه است که نشان می‌دهد مصرف آب شرب مدارس و مساجد قبل و بعد از تصویب از سوی مجلس چه میزان بوده است.

به گزارش رتبه آنلاین، علیرضا نوذری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد مصوبه رایگان شدن آب و برق مدارس،گفت: این طرح برای مدیریت مصرف آب و فرهنگ‌سازی و استفاده آب فاجعه است، چون کسانی که قرار است فرهنگ و آینده کشور را بسازند، اگر آب شرب آنها مجانی باشد، برای مصرف بهینه آب چندان تلاش نمی‌کند.

وی افزود: سوال این است، چرا باید نمایندگان مجلس طرحی را تصویب کنند که مدیران مدارس چون هزینه آب و برق آنها رایگان است، تلاشی برای فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب انجام ندهند.

وی ادامه داد: امیدواریم نتایج این طرح باعث شود که نمایندگان به این نتیجه برسند که این مصوبه کار اشتباهی بوده است.

* تهیه گزارش قبل و بعد از مصوبه رایگان شدن آب شرب مدارس و مساجد

نوذری‌پور خاطرنشان کرد: گزارشی در حال تهیه است که نشان خواهد داد میزان مصرف آب شرب مدارس و مساجد قبل و بعد از تصویب از سوی مجلس چگونه بوده است، بنابر این آمارها قطعاً نشان خواهد داد که این طرح اشتباه بوده است.

* علم در کودکی مثل حکاکی در روی سنگ است

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: در روایات آمده است که علم در کودکی مثل حکاکی در روی سنگ است، پس در کودکی است که رفتار و نقش انسان‌ها ساخته می‌شود و وقتی مصرف آب شرب در مدارس رعایت نمی‌شود، عملاً این رفتار تا بزرگسالی بر روی ذهن افراد باقی خواهد ماند.

نمایندگان مجلس بهمن ماه سال گذشته تصویب کردند تمامی مدارس دولتی در سال آینده، از پرداخت هزینه مصرفی آب و برق و گاز در سقف الگوی مصرف معاف باشند و از سال جاری این مصوبه بر روی قبوض آنها اعمال شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید