جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریراه‌آهن محور شمال به زودی بازگشایی می‌شود

راه‌آهن محور شمال به زودی بازگشایی می‌شود


مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت محور ریلی شمال به ویژه‌ در قسمت گرگان به اینچه برون در منطقه آق قلا را که دچار آب گرفتگی شده بود تشریح کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، سعید رسولی در جمع خبرنگاران در محل ساختمان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با آخرین وضعیت راه‌آهن محور شمال پس از سیلاب اخیر به ویژه در مسیر ریلی گرگان اینچه برون در منطقه آق قلا، اظهار کرد: پس از وقوع سیل اخیر با نظر ستاد مدیریت بحران این خط در چند نقطه تخریب شد تا شاهد خروج آب باشیم و با توجه به اینکه هنوز بخشی از منطقه زیر آب قرار دارد، فرایند بازگشایی مسیر در دستور کار است.

وی ادامه داد: به دلیل هدایت سیل هفت نقطه تخریب شده که از این تعداد چهار نقطه آن بازسازی شده است و بازسازی سه نقطه دیگر در دست اقدام است و در عین حال باکس گذاری بتنی زیر ریل در دستور کار قرار دارد تا اگر مجدداً شاهد جاری شدن سیل بودیم مسیر آب از طریق این باکس‌ها هدایت شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در خاک ترکمنستان نیز خط ریلی به دلیل وقوع سیل تخریب شده و هنوز بازسازی نشده است، گفت‌: به طرف ترکمنستانی نیز اعلام کرده‌ایم تا در رابطه با بازسازی مسیر اقدام کنند تا با اتصال محور مربوطه شاهد آغاز تردد ترانزیتی در این مسیر باشیم.

رسولی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه به زودی مسیر مربوطه بازگشایی خواهد شد و همکاران ما با جدیت مشغول به مرمت نقاط تخریب شده هستند، گفت‌: متأسفانه در نقاط مختلفی در استان‌های خوزستان، لرستان، مازندران و گلستان شاهد آب شستگی، ریزش و رانش بودیم که به سرعت این مشکل بر طرف شد و تنها در بخشی از نقاط که همچنان زیر آب قرار دارد، منتظر فرو نشست آن هستیم.

وی در مورد میزان خسارات وارده به شبکه ریلی نیز، خاطر نشان کرد: همچنان مشغول برآورد خسارات هستیم تا زمان اتمام فعالیت‌ها نمی‌توانیم رقم دقیقی را اعلام کنیم. مسأله‌ای که مورد نظر ما است، خدمت رسانی هر چه سریع‌تر راه‌آهن به مردم است تا آنها بتوانند از شبکه ریلی به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به اینکه در ارتباط با سیر واگن‌های ایران در منطقه CIS به توافق رسیدیم، گفت‌: منطقه مشترک با ترکمنستان، منطقه‌ای استراتژیک برای ما به شمار می‌رود که توسعه ترانزیت در این محور در دستور کار قرار دارد و جزو مهم‌ترین اولویت‌های ما در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه است که به سرعت انجام آن مدنظر قرار گرفته است.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید