پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیدولت مجاز به انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی شد

دولت مجاز به انتشار ۱۰ هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی شد

دولت مجاز به انتشار اسناد خزانه اسلامی تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان برای استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل کشور کردند.

به گزارش رتبه آنلاین، نمایندگان مجلس در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 با بخش درآمدی بند (ز) تبصره (5) این لایحه موافقت کردند. از 231 نماینده حاضر در صحن علنی 134 نماینده رأی موافق، 36 نماینده رأی مخالف و 12 نماینده رأی ممتنع به این بند دادند.

در بخش درآمدی بند (ز) تبصره (5) این لایحه آمده است: دولت مجاز است به ‌منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌ کشور، تا مبلغ 100 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال منتشر کند.

انتشار 3 هزارمیلیارد تومان اوراق برای بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی

بر اساس این گزارش، به موجب یک مصوبه دیگر مجلس، دولت مجاز به انتشار اوراق مشارکت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق مالی شد.

نمایندگان مجلس با بند (ح) تبصره 5 این لایحه با 152 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (ح) تبصره 5 آمده است: دولت برای بازپرداخت اصل و سود اوراق سررسیدشده در سال 1397 تـا معــادل 30 هزار میلیارد ریال اوراق مالی اسلامی ریالی منتشر کند.

وزارتخانه‌های نفت و صنعت مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی شدند

همچنین به موجب یکی دیگر از مصوبات عصر امروز مجلس، وزارتخانه‌های نفت و صنعت، معدن و تجارت مجاز به انتشار اوراق مالی اسلامی تا سقف 35 هزار میلیارد ریال شدند.

بخش درآمدی بند (ط) تبصره 5 این لایحه با 156 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 231 نماینده حاضر تصویب شد.

در بخش درآمدی بند (ط) تبصره 5 این لایحه آمده است: به ‌منظور‌ سرمایه‌گذاری در طرح‌های نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرحهای زیربنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه‌های مذکور از طریق شرکتهای تابعه ذی‌ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی ( ریالی یا ارزی) در سقف 35 هزار میلیارد ریال منتشر کنند.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید