پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیرتبه‌بندی ملیدولت اراده‌ای برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ندارد

دولت اراده‌ای برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان ندارد

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: طرح رتبه‌بندی معلم‌ها به صورت ناقص به حال خودش رها شد و دولت اراده‌ای برای اجرای این طرح ندارد.

به گزارش رتبه آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی در این گفت وگو با اشاره به سختی کار معلمان گفت: معلمان سختی‌های بسیار زیادی برای آموزش دانش آموزان کشیده و این قشر پس از بازنشستگی دچار آسیب های روحی و روانی زیادی می شوند اما متأسفانه این ها دیده نشده است.

وی با بیان اینکه تفاوت حقوقی میان این قشر با دیگر ادارات وجود دارد، افزود: یعنی اینکه ادارات دیگر معیاری های حقوقی اعم از کارانه، اضافه پرداخت و حق مأموریت دریافت می کنند اما معلمان این گزینه ها را هم ندارند.

نماینده مردم محلات در مجلس بیان کرد: مجلس این مهم را تصویب کرد که مشاغل سخت و زیان آور امتیاز اتحاد داشته باشند اما تعیین مصادیق بر عهده دولت بوده، از نظر قانونی امور افزایش و کاهش بار مالی در دست قوه مجریه است و علی رغم اینکه مجلس مایل است ورود کند اما دستش بسته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات به طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و گفت: طرح رتبه بندی صادر شد  اما به صورت ناقص به حال خودش رها و متوقف شده است، ظاهرا دولت اراده ای جدی برای اجرای این طرح ندارد، قول هایی را داده اما امروز و فردا می کند و متأسفانه کوتاهی هایی صورت گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید