جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیدوبی توریستهای درمانی آسیا را جذب می‌کند

دوبی توریستهای درمانی آسیا را جذب می‌کند

توسعه صنعت توریسم برای تمامی کشورهای دنیا یک اولویت اقتصادی است. اما برخی از کشورها سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام داده‌اند که از جمله آنها می توان به  امارتات متحده عربی اشاره کرد.

به گزارش رتبه‌آنلاین وزارت سلامت دوبی،در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳۲۶ هزار و ۶۴۹ نفر  توریست درمانی به این شهر سفر کرده‌اند که شمار این افراد نسبت به سال قبل از آن ۹.۵ درصد رشد کرد . طبق این گزارش ۳۷ درصد از این توریست‌های درمانی از کشورهای آسیایی به دوبی سفر کردند و ۳۱ درصد از دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دوبی سفر کرده بودند . سهم اروپایی‌ها به کل توریست‌های درمانی در دوبی برابر با ۱۵ درصد اعلام شد. دیگر کشورهای دنیا تنها ۱۷ درصد از مجموع توریستهای درمانی این شهر را به خود اختصاص دادند.

اهمیت این صنعت برای اقتصاد امارات بسیار زیاد است و به  همین دلیل سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت درمانی این کشور شده است. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۳ هزار واحد درمانی خصوصی در  امارا ت مشغول به کار بودند که انتظار می‌رود  تا سال ۲۰۲۰ میلادی شمار این واحدهای درمانی تخصصی به بیش از ۴ هزار واحد برسد. البته این واحدها تنها در دوبی نیستند و در تمامی کشور امارات گسترده شدند ولی دوبی به دلیل اهمیت اقتصادی زیادی که برای امارات دارد، سهم زیادی از این واحدها را در خود جای داده است.

طبق آمار رسمی هم اکنون ۳۵ هزار متخصص درمان‌گر و پزشک متخصص  از ۱۱۰ کشور دنیا در امارات مشغول به کار هستند و تا سال ۲۰۲۰ میلادی شمار این افراد متخصص به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید.

اما سوال این است که توریست‌های درمانی برای درمان کدام دسته از بیماری‌ها به دوبی سفر می‌کنند؟ به گزارش وزارت سلامت دوبی ،اغلب بیماران برای دریافت خدمات ارتوپدی، پوست و مو و چشم پزشکی به دوبی سفر می‌کنند . اگرچه در سال‌های اخیر دوبی به دلیل  ارایه خدمات خوب در بخش جراحی‌های زیبایی و دندان‌پزشکی و درمان ناباروری هم شهرت زیادی پیدا کرده است.

خلیج تایمز در گزارش اخیر خود درآمد کسب شده توسط دوبی از توریست‌های درمانی در سال ۲۰۱۶ میلادی را بیش از یک میلیارد درهم امارات اعلام کرد که بخش زیادی از این درآمد برای توسعه زیر ساخت‌های صنعت درمانی و زمینه‌سازی برای جذب توریست‌های درمانی بیشتر صرف می‌شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید