پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرورزشیفوتسالیست‌های کلیدی به تیم ملی دعوت نشدند

فوتسالیست‌های کلیدی به تیم ملی دعوت نشدند


مدیر فنی تیم ملی قوتسال بانوان در مورد دعوت نکردن سه بازیکن کلیدی تیم ملی به اردوی آماده سازی پیش از تورنمنت روسیه می گوید کسی را اخراج نکرده و دعوت نکردن این بازیکنان ربطی به اعتراضشان به پرداخت نشدن پاداش قهرمانی در آسیا ندارد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، علی رعدی مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان، در نشست خبری کادر فنی تیم ملی در مورد دعوت نشدن توسلی، صدقیانی زاده و مقیمی به اردوی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: مشکلی با کسی نداریم. آمدم به فوتسال کمک کنم و تجربیات چندین ساله ام را در اختیار بازیکنان قرار دهم. بدون هیچ چشم داشت و شناختی از کلیات افراد آمدم. اولین بار هم از خانم یاری و بابایی و چند نفر دیگر خواستم بازیکنانی که کیفیت بالایی دارند معرفی کنند. علاوه بر این اسامی ملی پوشان سال‌های گذشته را هم همراه با پست‌ها، سن و سابقه بازی شأن را خواستم.

او در ادامه افزود: ۲۵ نفر را به اردوی اول دعوت کردیم که چهار نفر نیامدند. قرار بود خانم یاری هم بیایند که گفت تا سرمربی نباشم نمی آیم. وقتی چهار بازیکن از تیم یاری نیامد بحث برانگیز شد. وقتی دلیل را عدم حضورشان را پرسیدم گفتند بازی‌ها به تازگی تمام شده خسته هستند و نمی‌توانند به اردو ببایند. اما تیم‌های دوم و سوم آمده بودند. وقتی از مربی‌های دیگر پرسیدم گفتند چون بازیکن تیم خانم یاری هستند نیامدند. به جواب‌های ضد و نقیضی رسیدیم.

رعدی در ادامه بیان کرد: خانم شیربیگی بارها به من زنگ زد و گفت پدرم بیمارستان است. در اردوی دوم باز هم همان چهار نفر نیامدند باز هم خانم شیربیگی گفت من باید از پدرم مراقبت کنم اگر امکان دارد نیاید. اما در مورد دیگر بازیکنان دیروز شنیدم که با خانم صوفی زاده صحبت کردند. اما کادر فنی سه نفر هستند چقدر سخت بود که زنگ بزنند و اطلاع بدهند.

او با بیان اینکه با نیامدن این بازیکنان دری برای بازیکنان جوان باز شد، افزود: برای بازی با روسیه ۶ بازیکن جدید اضافه کردیم. می دانم که خانم توسلی زحمات زیادی برای تیم ملی کشیده ولی نیامدنش به اردوهای قبلی فضا را برای خانم مهدی پور باز کرد و همه دیدند برابر روسیه با قدرت و طراوت بازی کرد.

او در این مورد افزود: نمی خوام این دو را با هم مقایسه کنم ولی فضا برای بازیکنان جوان باز شد. این بازیکنان دو اردو نیامدند ولی نگفتم که آنها را می‌خواهم. این فرصت هست و مجدداً در اردوهای آتی دعوت می‌شود. هیچ غرضی از سوی کادر فنی برای حضور این بازیکنان در تیم ملی نیست. این فرصت هنوز وجود دارد.

مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در مورد پشتوانه سازی برای تیم ملی گفت: در این چند سال اخیر پشتوانه سازی در فوتسال بانوان وجود نداشته است. همین الان بیش از ۳۰ بازیکن زیر ۱۹ سال از استان‌ها به ما معرفی شدند. بعد از تورنمنت روسیه برایشان اردو می‌گذاریم و گلچین می‌کنیم تا در نهایت آنها را به دیگر ملی‌پوشان اضافه می‌کنیم. بالاخره یک بازیکن خداحافظی می‌کند و نمی‌توانیم یک مرتبه کسی را جایگزینش کنیم بنابراین باید نیروی جوان‌تری را آرام کنارش بگذاریم.

رعدی در مورد بازیکن سالاری در تیم گفت: رفتن بازیکن با خودش است اما آمدنش آمدنش با کادر فنی است. من کسی را اخراج نکردم. اما اگر احساس کنم بازیکن به دنبال بازیکن سالاری است با او برخورد می‌شود. به او می‌گوئیم تو نیستی ولی تیم ملی هست و باقی می‌ماند.

مدیر فنی تیم ملی در پاسخ به این سوال که آیا دعوت نکردن این بازیکنان به خاطر اعتراض به پرداخت نشدن پاداششان است بیان کرد: خیر. حتی من گفتم برنامه ریزی می‌کنم در اردو آقای تاج و ساکت بیایند و در این مورد حرف بزنیم. اگر در خانه بنشینید که فایده ندارد. فدراسیون از نظر اقتصادی مشکل دارد و باید کمک کرد. باید کمی صبور بود. فوتسال بازی صبر است. ای کاش این بازیکنان می‌آمدند و می‌گفتند برای پاداش‌هایمان اقدام کنید. مطمئن باشید برای پاداش شأن دعوا می‌کردم.

رعدی در مورد زمان دعوت مجدد این سه بازیکن به اردوی تیم ملی گفت: این بازیکنان برای تیم ملی هستند حتماً آنها را بر می‌گردانیم اما باید صبر کنیم تورنمنت روسیه تمام شد. اولین اردوی بعد از تورنمنت فقط بازیکنانی برای استعدادیابی دعوت می‌کنیم. بعد از گلچین شدن استعدادها ملی‌پوشان را هم دعوت می‌کنیم. هیچ شرط خاصی برای ورود مجدد بازیکنان در نظر نداریم. اما اگر عدم حضورشان در تیم ملی به خاطر گرو کشی بوده زیبنده نیست و سعی می‌کنیم با آنها صحبت کنیم.

او در مورد برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: امسال هیچ برنامه‌ای برای بانوان در سطح آسیا نیست اما این تیم ۱۰ ماه رها شده بود و جمع کردن بازیکنان دو ماه قبل مسابقات رسمی به تیم ضرر می‌زند. به همین دلیل دنبال برگزاری اردوهای مستمر هستیم اما تصمیم‌گیری در این زمینه به کمیته فنی مربوط است. مربی فقط برنامه می‌دهد و تأیید و رد آن بر عهده کمیته فنی است.

او در مورد برنامه آمادگی جسمانی بازیکنان تاکید کرد: ما از نظر جسمانی ضعف داریم و در بازی با روسیه دیدیم بازیکنان تیممان تا ۳۴ پا به پای حریف بازی کردند اما بعد از آن عقب نشستن بنابراین به بدنسازی نیاز دارند. در تورنمنت روسیه تیم‌های برتر دنیا هستند و این مشکل را خواهیم داشت. بازی اول خوب بازی می‌کنیم اما به مرور ضعیف می شویم چون توان بازیکنانمان تمام می‌شود.

او در مورد دعوت کریمی به تیم ملی با وجود اینکه در هیچ تیمی بازی نکرده بود گفت: کریمی بعد از اینکه با ایتالیا قرارداد نبسته بود، تمریناتش را ادامه می‌داد در بازی با روسیه هم هر چند دقیقه یک بار تعویضش می‌کردیم. او یک بازیکن حرفه‌ای است.

رعدی در مورد درخواست تیم ملی کویت با ایران گفت: فوتبال بانوانمان نیاز به بازی‌های تدارکاتی زیاری دارد. این پیشنهاد شده و کمیته فنی تصمیم گیری می‌کند. این بازی برایمان خوب است هم رنکینگمان بالا می‌رود و هم در شرایط تمرین قرار می‌گیریم. اگر کمیته تشخیص داد انجام شود جوان‌ترها را می بریم.

مدیرفنی تیم ملی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی اظهار کرد: من پنج نفر را به خانم صوفی زاده معرفی کردم. هم تیم‌هایشان را دنبال کردم و هم در کلاس‌های تدریسم بودند بنابراین تاییدشان می‌کنم. ابتدا نام خانم یاری و بابایی را اعلام کردند و قرار بود در پایان اردوی اول از بین آنها سرمربی را تعیین کنیم اما او به تمرین نیامد.

او افزود: کسانی که معرفی کردم هر کدامشان فدراسیون تأیید کردند به اردو می آیند کارشان را می‌بینیم و سپس تصمیم می‌گیریم.

رعدی در مورد وجود آرامش در تمرین تیم ملی گفت: در تیم تعامل بین کادر و بازیکنان وجود دارد. بازیکنان با نشاط و طراوت تمرین می‌کنند و هیچ تنشی در تیم ملی وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید