جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هادستیار صوتی الکسا همکار پرستاران می شود

دستیار صوتی الکسا همکار پرستاران می شود

شرکت آمازون دستیار صوتی الکسا را  وارد اتاق های بیمارستان ها می کند. این طرح بخشی از یک طرح آزمایشی بزرگ است که توسط شرکت آمازون در حال اجرا است.

به گزارش رتبه آنلاین از انتخاب، شرکت آمازون قصد دارد این طرح را با هدف ارتقای سطح استفاده از دستیار صوتی خود اجرایی کند.

در حال حاضر، مرکز پزشکی لس آنجلس “Cedars-Sinai” با همکاری آمازون برنامه ای را اجرا می کند که  شامل قرار دادن دستگاه های آمازون اکو و به نوعی دقیق تر استفاده از دستیار صوتی الکسا در بیش از 100 اتاق، از اتاق های بیماران است.

هدف اصلی از این کار، کمک به بیماران برای ارتباط برقرار کردن با پرستاران و دریافت کمک های پزشکی است. این سیستم جدید کهAiva  نام دارد، افزون بر الکسا می تواند با دستیار صوتی گوگل کار کند. افزون بر این پلت فرم مذکور می تواند با “گوگل هوم” نیز کار کند.

اما روند کار این سیستم چگونه است؟ پس از آنکه بیمار به الکسا می گوید چه چیزی را نیاز دارد، Aiva آن را به تلفن همراه شخص هدایت می کند. به عنوان مثال، اگر کسی به پزشکی نیاز دارد، درخواست خود را به یک پرستار می فرستد. اگر پاسخ طول بکشد، یک پیغام هشدار ارسال می شود.

در حال حاضر دستیارهای صوتی در چندین مرکز بهداشت و درمان مورد آزمایش قرار می گیرند. به عنوان مثال، دستیار صوتی الکسا در بخش مراقبت های ویژه کودکان بوستون، استفاده می شود و پرستاران می توانند اطلاعات اداری را بپرسند، مانند پرستارانی که وظیفه شان را انجام می دهند یا تعداد تحت هایی که در یک بخش مشخص وجود دارد و …

در کنار این ها برنامه اختصاصی. KidsMD، برنامه ای است که توسط الکسا طراحی شده است تا برای والدین در خانه مورد استفاده قرار می گیرد تا به آنها کمک کند تصمیم بگیرند که آیا بچه ها نیاز به دکتر دارند یا خیر.

بلندگوهای آمازون اکو همچنان دارای جایگاه بالایی در بازار بلندگو های هوشمند هستند و در حال حاضر الکسا توسط بیمارستان ها به شکل آزمایشی استفاده می شود. تا کنون، دستگاه های آمازون  در بیست مرکز پزشکی پزشکی مثل مراکز بوستون، نیویورک، لس آنجلس و… استفاده شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید