پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هانقش متخصصین اطفال در درمان اگزما

نقش متخصصین اطفال در درمان اگزما


اگزما در سنین بسیار کم به وجود می‌آید و بخش اعظم درمان این بیماری به عهده متخصصین اطفال است.به گزارش رتبه آنلاین از مهر، پروفسور «کریستف ابلز» از کشور آلمان، با عنوان این مطلب در حاشیه برگزاری اولین کنگره قاره‌ای درماتولوژی در تهران، در خصوص درصد پراکندگی اگزما و خشکی پوست در دنیا و آلمان، افزود: در کودکان و در سن بسیار کم یعنی در سه ماه اول اگزما شایع است و درصدآن در کشورهای غربی بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است. اما در رابطه با بزرگسالان آماری بین ۵ تا ۸ درصد در سراسر کره زمین وجود دارد. از تفاوت میزان شیوع این بیماری در اوایل دهه ۹۰ در آلمان شرقی و غربی و بیشتر بودن درصد شیوع آن در آلمان شرقی، آلودگی بیشتر این قسمت، عامل اصلی شناخته شد که این مسئله امروزه با صنعتی شدن غالب کشورها و شیوع این بیماری معنای بیشتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به کار تحقیقاتی مشترک با ایران در خصوص مقایسه یکی از درمان‌های موثر اروپایی با سایر درمان های رایج در راستای اگزما و خشکی شدید پوست، اظهار داشت: لایه سطحی پوست نقش سطح محافظ را داشته و زمانی که سطح شکسته شود، پوست قابلیت حفظ رطوبت خود را از دست خواهد داد، بر پایه نتایج این تحقیقات مشترک این محصول درمانی با بازسازی که انجام خواهد داد، سبب ایجاد یک‌ لایه سطحی پوششی و حفظ رطوبت می‌شود.

وی ادامه داد: لینولئیک اسید یک اسیدچرب مهم در ساختار پوست است و همراه با سایر اسیدهای چرب غیر اشباع سبب یکپارچگی و حفظ خصوصیات دفاعی پوست می شود. خبر خوب اینکه لینولئیک اسید به همراه سایر اسیدهای چرب غیر اشباع، می توان به خواص ضد التهابی مناسب (در حد کورتون های با دوز پایین بدون داشتن عوارض جانبی آنها در صورت مصرف دراز مدت)، خاصیت ترمیمی (تسریع در روند بازسازی پوست های خشک و آسیب دیده) و مرطوب کنندگی قوی پوست اشاره نمود.

وی افزود: این محصول درمانی حاوی حدود ۶۰ درصد اسیدهای چرب غیر اشباع همراه با اسید لینولئیک است که درمانگر اصلی و یا مکمل برای پوست های خشک و مبتلا به اگزمای اتوپیک بوده و بدون محدودیت سنی قابل استفاده برای کودکان نیز هست. این محصول توسط متخصصین آلمانی پس از طی مراحل تحقیقاتی تولید شده و هدف اصلی آن پیشگیری و کنترل عوارض ناشی از خشکی پوست و اگزمای اتوپیک است.

وی گفت: اگزما در سنین بسیار کم به وجود می‌آید و بخش اعظم درمان این بیماری بر عهده متخصصین اطفال است. تا امروز مقالات زیادی در این زمینه ارائه کرده‌ایم اما آنچه اهمیت دارد آگاهی متخصصین اطفال از دستاوردهای درمانی جدید است. ما می‌خواهیم در جامعه پزشکی باور این نکته که خشکی پوست و اگزما سرنوشت افراد است، از بین برود و لذا با مراقبت و راهنمایی‌های درست به بیماران می‌توان کمک کرد تا زندگی طبیعی خود را داشته باشند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید