جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیدرآمد ۸۰ میلیارد دلاری محصولات بهداشتی و آرایشی

درآمد ۸۰ میلیارد دلاری محصولات بهداشتی و آرایشی

مونا مشهدی رجبی: محصولات بهداشتی و آرایشی یکی از پرطرفدارترین محصولات در دنیاست ولی فروش جهانی از محصولات بهداشتی بیش از محصولات آرایشی است.

به گزارش رتبه آنلاین به  نقل از سایت استاتیستا، بازار محصولات بهداشتی و آرایشی در دنیا هر روز بزرگتر می‌شود و درآمد فعالان این صنعت رو به افزایش است . طبق این گزارش در سال ۲۰۱۰ میلادی شرکت‌های فعال در این صنعت ۷۴ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار از فروش محصولات بهداشتی و آرایشی درآمد کسب کردند  در حالی‌که میزان درآمد آنها در سال ۲۰۱۵ میلادی به ۷۷ میلیارد و ۴۷۲ میلیون دلار امریکا رسید و در سال جاری از مرز ۸۰ میلیارد دلار می‌گذرد.

مطالعات نشان می‌دهد بیشترین سهم از این درآمد به محصولات مراقبت از پوست اختصاص دارد و محصولات مراقبت از مو و بهداشت فردی در درجه بعدی قرار دارند. در سال ۲۰۱۰ میلادی درآمد شرکت‌های فعال در تولید محصولات آرایشی برابر با ۸ میلیارد و ۹۱۸ میلیون دلار بود و در سال ۲۰۱۵ به ۱۰ میلیارد و ۳۳۱ میلیون دلار رسید.

آیا این بازار همچنان رشد می‌کند

انتظار می‌رود بازار محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا با سرعت بیشتری نسبت به قبل رشد کند که یک دلیل آن را می‌توان پایان یافتن سال‌های سخت اقتصادی در دنیا و افزایش درآمد قابل استحصال مردم دانست. در سال آینده ارزش  فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در دنیا به ۸۲ میلیارد و ۲۷۸ میلیون دلار امریکا می‌رسد و در سال ۲۰۲۰ برابربا  ۸۶ میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار امریکا خواهد بود . در سال ۲۰۲۱ ارزش این بازار به ۸۸ میلیارد و ۲۱۱ میلیون دلار امریکا می‌رسد .

درآمد شرکتهای فعال در صنعت محصولات آرایشی در سال ۲۰۱۸ میلادی برابر با ۱۱ میلیارد و ۴۸۸ میلیون دلار، در سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون دلار و در سال ۲۰۲۱ برابر با۱۲ میلیارد و ۹۴۸ میلیون دلار خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید