پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیدرآمد ساکنان نیویورک ۴.۵ برابر تهرانی‌ها

درآمد ساکنان نیویورک ۴.۵ برابر تهرانی‌ها

مقایسه متوسط هزینه های زندگی بین شهر تهران و شهرهای بزرگ دنیا می‌تواند تصویر خوبی در مورد وضعیت زندگی مردم ارایه دهد. البته برای اینکه مقایسه ملموس‌تر  باشد باید تصویری از میزان درآمد مردم هم در گزارش ارایه شود.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مرکز مطالعات  نومبیو، یک خانواده چهار نفری برای  اینکه از یک استاندارد مطلوب زندگی در تهران بر خوردار باشد نیاز به درآمد ۷ میلیون ۸۰۰ هزار تومانی در هر ماه دارد  اما اگر همین خانواده بخواهد در شهر نیویورک با استانداردی مشابه تهران زندگی کند باید ماهانه ۲۴ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان درآمد داشته باشد.طبق این گزارش متوسط قیمت کالاهای مصرفی بدون احتساب هزینه اجاره آپارتمان در نیویورک ۱۶۹.۳۸ درصد بیشتر از تهران است در حالیکه هزینه مصرفی با احتساب هزینه اجاره آپارتمان در این شهر امریکایی ۲۱۸.۳۸ درصد بیشتر از تهران است.

متوسط هزینه اجاره آپارتمان در شهر نیویورک در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳۱۷.۳۶ درصد بیشتر از تهران بوده است به این معنا که افراد برای اجاره آپارتمانی با متراژی ثابت در منطقه‌ای  متوسط از شهر نیویورک سه برابر بیشتر از تهرانی‌ها هزینه می‌کنند.

شما برای صرف یک وعده غذا در رستورانی در نیویورک باید ۲۱۰.۸۴ درصد بیشتر از تهران هزینه کنید و برای خرید انواع سبزی و میوه باید ۱۹۱.۳۰ درصد بیشتر از تهران بپردازید. اما مساله جالب  این جاست که متوسط درآمد مردم در نیویورک ۴۴۴.۸۰ درصد بیشتر از تهرانی‌ها است  که حدود ۴.۵ برابر است و  هزینه دریافت وام مسکن برای خرید ملک در این شهر ۷۰.۳۷ درصد از تهرانی ها کمتر است. به این معنا که مردم نیویورک که ۴.۵ برابر بیشتر از تهرانی‌ها درآمد دارند باید ۷۰ درصد کمتر  از تهرانی‌ها برای استقراض از بانک هزینه کنند.

طبق این گزارش با احتساب این آمارها، قدرت خرید مردم در شهر نیویورک ۷۱ درصد بیشتر از قدرت خرید مردم در تهران است.

تفاوت شاخص ها در نیویورک نسبت به تهران
نیویورک نسبت به تهران(درصد)شاخص
۱۶۹.۳۸هزینه‌های مصرفی بدون در نظر گرفتن اجاره
۲۱۸.۳۸هزینه‌های مصرفی با در نظر گرفتن اجاره
۳۱۷.۳۶اجاره آپارتمان
۲۱۰.۸۴شاخص قیمت صرف غذا در رستوران
۱۹۱.۳۰شاخص قیمت میوه و سبزی
۷۱.۱۲قدرت خرید مردم
۴۴۴.۸۰متوسط درآمد ماهانه
۷۰.۳۷-هزینه وام مسکن با احتساب بهره و هزینه‌های اولیه
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید