جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی"درآمدهای ارزی" تارگت جدید سرمایه‌گذاری

“درآمدهای ارزی” تارگت جدید سرمایه‌گذاری

سقوط قیمت سهم ها به محدوده قیمتی اردیبهشت ماه!/تداوم روند نوسانی تا...

دلار ۳۰ هزار تومانی برای بازار سرمایه ما جذاب خواهد بود؛ ولی این بازار تاثیر دلار ۳۰هزار تومانی را تا حدی پیشخور کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین از بورس نیوز، بورس تهران امروز هم منفی استارت زد و شاخص کل تا این لحظه از معاملات در محدوده یک‌میلیون و ۵۹۱ هزار واحدی قرار دارد. منفی‌های این مدت، بیشتر از آن بوده که بتوان نام اصلاح بر آن گذاشت.

افشین بیرامی کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: بازار سرمایه در چند هفته گذشته، ریزشی را تجربه کرده که به موجب آن قیمت سهم‌ها به محدوده قیمت‌های اردیبهشت‌ماه رسیده  اما؛ شاخص کل بورس همچنان در برابر این ریزش‌ها مقاومت می‌کند و شاید دلیل این مقاومت، دخالت‌ها و دستکاری‌ها انجام شده باشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: روند هر بازاری، باید توسط عرضه و تقاضا تنظیم شود، بهتر است ؛ باید بدون هیچ دستکاری، اجازه دهیم بازار سرمایه هم روند عادی و طبیعی خود را طی کند و تا جایی که لازم است، قیمت سهم‌ها اصلاح شود. در این صورت حتما در جایی که قیمت سهم ها ارزنده باشد، مجددا بازار شیب صعودی در پیش خواهد گرفت. با توجه به شرایط موجود، به نظر می رسد روزهای نوسانی بازار سرمایه حداقل تا زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه خواهد داشت؛ مگر اینکه از سوی قانون گذار، تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

بیرامی اضافه کرد: روند بازار سرمایه بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بستگی به روند نرخ ارز خواهد داشت. اگر رشد بازار ارز تداوم داشته باشد، روند آتی بازار سرمایه هم قطعا صعودی خواهد بود. البته که دلار ۳۰ هزار تومانی برای بازار سرمایه ما جذاب خواهد بود؛ ولی این بازار تاثیر دلار ۳۰هزار تومانی را تا حدی پیشخور کرده است.

معاون عملیات کارگزاری امین آوید در معرفی گزینه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری گفت: قطعا صنایع صادرات محور که درآمدهای ارزی دارند، برای سرمایه‌گذاری در این مقطع مناسب تر هستند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید