جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادی دخالت شورای رقابت، زنگاری بر چهره "بورس"

 دخالت شورای رقابت، زنگاری بر چهره “بورس”

 دخالت شورای رقابت، زنگاری بر چهره
زمانی که شورای رقابت در قیمت‌ها دخالت می‌کند، این امر به مکانیزم‌های اقتصاد آزاد نیز تعمیم یافته و به شکلی غیر مستقیم آینه بورس را زنگار می‌زند.
به گزارش رتبه آنلاین، حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز اظهار کرد: بورس انعکاس دهنده واقعی فعل و انفعالات و تراکنش‌های یک بازار اقتصاد آزاد و رقابتی بوده و اگر از حوزه‌ای از پارامتر‌های یک بازار آزاد رقابتی فاصله بگیرد، به همان اندازه بورس در آن حوزه منعکس کننده واقعیت‌ها نخواهد بود.
کریمی سنجری به تعامل و ارتباط این دو پارامتر اشاره و عنوان کرد: زمانی که شورای رقابت در قیمت‌ها دخالت می‌کند، این امر به مکانیزم‌های اقتصاد آزاد نیز تعمیم یافته و به شکلی غیر مستقیم آینه بورس را زنگار می‌زند.
وی ادامه داد: آینه بورس هر چه شفاف‌تر باشد، یعنی بازار آزاد رقابتی در وضعیتی بهتر قرار داشته و انعکاس بهتری در این آینه شاهد هستیم، اما اگر این آینه زنگار گرفته باشد نشان از دخالت در بازار دارد.
این کارشناس صنعت خودرو، اینگونه دخالت‌ها را برخلاف یک رویه اقتصادِ آزاد دانست و گفت: توازن بین عرضه و تقاضا در محصولات مختلف (خودرو) اندازه‌ای دارد که اگر این توازن به هم بخورد، کسب و کار شرکت‌های خودروسازی تحت تاثیر قرار گرفته و شاهد عدم انعکاس درست از این کسب و کار در بورس خواهیم بود.
کریمی سنجری در پایان اظهار کرد: این ارتباطی است که عملکرد شورای رقابت بر مکانیزم بازار آزاد داشته و دخالت‌ها باعث انعکاس نامناسب در بازار سرمایه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید