جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریدانشگاه آزاد در رده 111 ESI

دانشگاه آزاد در رده 111 ESI

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس آخرین به روز رسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در این پایگاه به رتبه ۱۱۱ جهان ارتقا پیدا کرده است.

بیژن رنجبر در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در دو ماه گذشته شاهد ارتقا ۱۳ رتبه‌ای این دانشگاه در این پایگاه استنادی هستیم.

وی گفت: واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی باید هر کدام رتبه علمی خود را ارتقاء دهند، بنابراین واحد‌ها باید در این باره برنامه‌ریزی جدی داشته باشند.

رنجبر با تأکید بر اینکه این دانشگاه باید به یک دانشگاه تقاضا محور و تحول‌گرا تبدیل شود، افزود: الگوی کلی تحول در دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری شامل تأمین زیرساخت‌ها، بودجه ریزی پژوهشی مناسب، تمرکز بر نیازمندی‌ها و تقاضا، نوآوری و تجاری‌سازی فناوری با حمایت حداکثری از گروه‌های دانش بنیان نوپا و مدیریت ریسک خواهد بود تا بتوانیم به سمت حل مسائل و مشکلات کشور پیش برویم.

رنجبر با بیان اینکه برای حرکت به سمت الگوی دانشگاه تقاضا محور و تحول‌گرا، باید هدف مشخص داشته باشیم، گفت: حرکت در مرز‌های دانش و بحث فناوری و نوآوری، دو هدف مشخص دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه است.

وی افزود: پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشگاه باید ساماندهی و برای حل مسائل کشور باشد و همچنین تشکیل هسته‌های علمی در واحد‌ها باید یکی دیگر از برنامه‌های اصلی واحد‌ها باشد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید