جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیدامنه نوسان ۱۰ درصدی به نفع بازار صف نشین

دامنه نوسان ۱۰ درصدی به نفع بازار صف نشین

دامنه نوسان ۱۰ درصدی به نفع بازار صف نشین
شنیده‌ها حاکی از این است که بازار برتر بورس با دامنه نوسان ۱۰ درصدی از ابتدای مرداد ماه راه اندازی خواهد شد.
به گزارش رتبه آنلاین، احمد اشتیاقی، مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در این رابطه به بورس نیوز گفت: این موضوع سال گذشته، در دستور کار هئیت مدیره شرکت بورس مصوب و مقرر بود از دی ماه ۹۸ نیز اجرایی شود.
وی ادامه داد: به دلیل رشد شتابان بورس و رسیدن دامنه نوسان به ۲ درصد، با وجود انجام شدن تمام کار‌های اجرایی از این تصمیم صرف نظر شده و تاکنون نیز معلق مانده است.
این کارشناس بازار سرمایه از عادت صف نشینی بورس سخن گفت و اظهار کرد: برای اینکه به طور مستمر این امر برطرف شده و سهام به قیمت تعادلی برسد، اجرای این روش الزامی است. تاکنون ۱۰ سهم از جمله “خودرو”، “خساپا”، “فولاد”، “فارس”، “وتجارت”، “شستا”، “شپنا”، “سپاها”، “دزهراوی” و “فملی” انتخاب شده و قرار است به تدریج ۵۰ شرکت برتر با ویژگی‌های مورد تایید هیئت مدیره بورس مشمول این امر شوند.
اشتیاقی اجرای این طرح را بسیار خوب دانست و گفت: تحلیل جایگاه خود را از دست داده و فقط قاعده صف‌نشینی آیتم خرید برای سرمایه گذاران به حساب می‌آید.
وی ادامه داد: با رسیدن دامنه نوسان به ۱۰ درصد، خرید با فکر بیشتر بیشتری صورت گرفته و بازار به سمت و سوی تحلیل می‌رود.
مدیرعامل کارگزاری بانک آینده در پایان اضافه کرد: زمانی که بازار به حالت تعادلی و تحلیل خویش نرسد ممکن است این عدد سقف ۱۵ و نهایتا ۲۰ درصدی را نیز تجربه کند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید