پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهنفت و نیروخوش‌بینی عراق به افزایش قیمت نفت

خوش‌بینی عراق به افزایش قیمت نفت

وزیر نفت عراق با توجه به کاهش سطح ذخایر جهانی و رشد تقاضا در چین و هند، نسبت به افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۱۸ ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش رتبه آنلاین،  جبار اللعیبی به خبرنگاران در بغداد گفت: من خیلی خوش‌بین هستم که در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۸ بازارهای نفت شاهد تعادل باشند.

اوپک که عراق دومین تولیدکننده بزرگ آن است، امسال با شماری از تولیدکنندگان خارج از این سازمان برای کاهش تولید به منظور کاهش سطح ذخایر جهانی توافق کرده است. کاهش تولید اوپک و غیراوپک رشد ۱۵ درصدی قیمت نفت برنت در سال میلادی جاری را بدنبال داشته است. عراق در اکتبر ۴.۳۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که در مقایسه با ۴.۸۳ میلیون بشکه در روز در اواخر سال گذشته،کاهش داشت.

در این بین، عراق گام‌هایی را برای توسعه میادین نفتی خود و آمادگی برای زمانی که توافق کاهش تولید به پایان می‌رسد برداشته است. عبدل المهدی العمیدی، مدیرکل دپارتمان مجوز وزارت نفت عراق اعلام کرده است شرکت ژنهوآی چین میدان نفتی شرق بغداد را توسعه خواهد داد که مشروط به تایید هیات دولت در ماه آینده خواهد بود. این میدان نیازمند سه میلیارد دلار سرمایه گذاری است و تولید ۴۰ هزار بشکه در روز در پنج سال آینده را هدف می‌گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، عراق در هفته‌های اخیر تست تولید در میدان سوبا در جنوب این کشور را آغاز کرده و از شرکت‌ها دعوت کرده در ساخت خط لوله صادرات نفت از میادین نفتی کرکوک به مرزهای ترکیه حضور پیدا کنند. همچنین تحویل میدان نفتی مجنون از شرکت رویال داچ شل را آغاز و اعلام کرده قصد دارد شرکت‌های نفتی بین‌المللی را به توسعه میادین انرژی در مناطق مشترک با کویت و ایران دعوت کند.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید