پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیخوش‌بینی‌ها به بهبود تقاضا ادامه دارد

خوش‌بینی‌ها به بهبود تقاضا ادامه دارد

بازگشت قیمت نفت به کانال ۳۵ دلار / خوش‌بینی‌ها به بهبود تقاضا ادامه دارد

پایبندی کامل تولیدکنندگان به توافق اوپک‌پلاس و بهبود وضعیت تقاضا موجب شد قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه افزایش یابد و به کانال ۳۵ دلار بازگردد.

برداشته شدن محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا از یک‌سو و نشانه‌های آشکاری که حکایت از پایبندی کامل تولیدکننداوپک‌پلاس به توافق کاهش دارد از سوی دیگر، موجب شد قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه افزایش یابد.

به گزارش رتبه آنلاین از تجارت‌نیوز، هر بشکه نفت خام برنت امروز با ۰٫۹ درصد رشد، به ۳۵٫۸۷ دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت با ۲٫۴ درصد افزایش با قیمت ۳۴٫۰۶ دلار معامله شد.

روز گذشته روسیه اعلام کرد، تولید نفت این کشور از زمان اجرایی شدن توافق کاهش تولید به ۸٫۵ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

به‌گفته تحلیلگران، به‌نظر می‌رسد توافق کاهش تولید از سوی امضاکنندگان اوپک‌پلاس به‌صورت کامل اجرایی شده است.

اجرای این توافق از ابتدای ماه می (ماه جاری میلادی) آغاز شد و بر اساس آن تولیدکنندگان در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش داده‌اند.

در عین حال عربستان سعودی اعلام کرده است که از ماه ژوئن تولید خود را یک میلیون بشکه دیگر کاهش داده و به هفت میلیون بشکه در روز خواهد رساند.

کشورهای اوپک‌پلاس قرار است در ماه ژوئن برای تمدید توافق کاهش با هدف تقویت قیمت‌ها دیدار و رایزنی کنند. گزارش‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون قیمت نفت ۴۵ درصد کاهش یافته است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید