پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریخوزستان تنها استان دارای نرخ 100 درصدی پوشش پیش‌دبستانی در کشور

خوزستان تنها استان دارای نرخ 100 درصدی پوشش پیش‌دبستانی در کشور


مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان طی سال‌های گذشته موفق شد با افزایش پوشش دوره پیش دبستانی و رساندن آن به 100درصد، در صدر استان‌های کشور قرار گیرد.

به گزارش رتبه آنلاین، محمد تقی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش، نرخ پوشش دوره پیش دبستانی در خوزستان 100 درصد است و استان‌های ایلام، سمنان، خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان از این نظر در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی طرح اجباری کردن دوره پیش دبستانی در استان خوزستان را موفق ارزیابی کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی آموزش پیش دبستانی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش خوزستان است و این طرح با اولویت مناطق محروم و دو زبانه با جدیت در استان خوزستان پیگیری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر کلاس‌های پیش دبستانی در صعب‌العبورترین مناطق خوزستان برگزار می‌شود، گفت: ثبت‌نام و حضور نوآموزان در کلاس‌های پیش دبستانی و آماده شدن برای ورود به پایه اول دبستان در خوزستان به یک فرهنگ تبدیل شده است و این مساله سبب شد که نرخ تکرار پایه نیز در استان کاهش پیدا کند.

تقی‌زاده تصریح کرد: در آغاز سال تحصیلی جدید در خوزستان 110 هزار نفر نوآموز وارد کلاس‌های پیش دبستانی شدند. جذب و ثبت‌نام نوآموزان در سامانه سناد، جذب نوآموزان پیش دبستانی در کلاس‌های چند پایه مناطق محروم و روستایی و توانمندسازی علمی و مهارتی مربیان پیش دبستانی بخشی از برنامه‌هایی است که در طرح اجباری شدن دوره پیش دبستانی در آموزش و پرورش خوزستان مورد پیگیری قرار گرفت.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید