پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزخط هوایی گردشگری برزیل به ایران راه افتاد

خط هوایی گردشگری برزیل به ایران راه افتاد

نخستین چارتر هوایی گردشگری برزیل به ایران برقرار شد.

به گزارش رتبه آتلاین از ایسنا، ابراهیم پورفرج، مجری این تور در ایران با اعلام این خبر گفت: این نخستین چارتر هوایی گردشگری در این مسیر است که برای نخستین بار برقرار شده و ٦٢ گردشگر برزیلی به همراهی ١٤ خدمه با هواپیمای انگلیسی اختصاصی از طریق آن به ایران سفر کردند.

وی افزود: این پرواز پس از آنکه در ژاپن، چین و هند توقف داشت روز جمعه ٢٤ فروردین ماه به ایران وارد شد و پس از چهار روز توقف در استان فارس، کشورمان را به مقصد ایتالیا، مراکش و در پایان برزیل ترک می‌کند.

به گفته او، این خط هوایی، اختصاصی گردشگران و یکطرفه به ایران است که با آن تور ترکیبی بین چند کشور برگزار می‌شود، هر چند که طرح آن مشترک بین دو شرکت برزیلی و ایرانی (پاسارگادتورز) اجرا می شود و قرار است ادامه داشته باشد و احتمالا در سال تا دو بار این پرواز از برزیل به مقصد ایران انجام شود.

او درباره علت انتخاب استان فارس برای توقف این هواپیما و گردشگران آن، گفت: این هواپیمای چارتری با توجه به نوع برنامه‌ریزی‌ای که دارد توقف‌های کوتاهی در مقاصد می‌تواند داشته باشد که با توجه به وجود آثار جهانی شناخته شده‌ای همچون پرسپولیس و پاسارگاد در استان فارس و آماده بودن زیرساخت‌ها در فرودگاه شیراز، این انتخاب صورت گرفت.

او همچنین در مورد شرایط ورود این هواپیما به ایران اظهار کرد:برای برقراری این پرواز اختصاصی و ورود این هواپیما به ایران هیچ مشکلی وجود نداشت و تا کنون همکاری‌های خوبی صورت گرفته است.

وی درباره درآمد و سود چارترهای هوایی گردشگری برای ایران، گفت: گردشگرانی که معمولا با هواپیماهای اختصاصی و چارتری سفر می‌کنند به خاطر خدمات ویژه‌ای که دریافت می‌کنند، بیشتر از مسافران معمولی هزینه می کنند و درآمد و اشتغالزایی قابل توجهی دارند. ما قبلا هم گردشگرانی را با کشتی‌های کروز و قطارهای اختصاصی به ایران آورده ایم، درآمدی که پروازهای چارتری ایجاد می‌کنند، به مراتب بیشتر از آنها است، چون مسافران کروز و قطار در وسیله نقلیه خود اقامت می‌کنند و بخشی از هزینه‌های خود را به این شکل کاهش می‌دهند.

پورفرج افزود: مهمتر از درآمدزایی، برقراری چارترهای هوایی گردشگری در شرایط حاضر منطقه، سطح امنیت آسمان ایران را نشان می دهد که تبلیغ مثبتی برای کشور و گردشگری نیز خ‌اهد بود.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید