جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیخسارت ۱۲۹ میلیارد دلاری حوادث طبیعی

خسارت ۱۲۹ میلیارد دلاری حوادث طبیعی

مونامشهدی رجبی: تغییرات جوی که در نتیجه انتشار گازهای آلاینده  ایجاد شده است زمینه را برای  وقوع حوادث طبیعی ناگوار و تحمیل هزینه‌های کلان به اقتصاد دنیا فراهم کرد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سازمان بهداشت جهانی، تغییرات جوی باعث کاهش بهره‌وری نیروی کار، افزایش بیماری‌های عفونی و مرگ و میر ناشی از بیماری‌های مختلف و در نهایت انتشار موج گرما و آلودگی در دنیا می‌شود. طوفان‌های بزرگ و جاری شدن سیل‌ها و سونامی های مختلف در دنیا همگی به دلیل تغییرات جوی است. تغییراتی که انسان و سیاستهای وضع شده توسط انسانها برای تولید و صنعت نقش زیادی در این زمینه داشته است.

رشد ۵۸ درصدی خسارت ناشی از حوادث طبیعی

طبق این گزارش شمار حوادث ناشی از تغییرات جوی در دنیا از سال ۲۰۰۰ میلادی تا کنون با سرعت بالایی رشد کرده است که دلیل ان بی توجهی دنیا به  حفظ محیط زیست و ممانعت از انتشار گازهای آلاینده است.

در فاصله سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ میلادی به طور متوسط سالانه ۳۰۶ حادثه طبیعی ناشی از تغییرات جوی در دنیا ایجاد شد که در مقایسه با سال ۲۰۰۰ میلادی ۴۶ درصد رشد داشت. بیشترین شمار حوادث طبیعی و آسیب‌رسان‌ترین آنها را می توان طوفان‌ها و سیل‌ها دانست که آسیب‌های اقتصادی زیادی را به دنیا وارد کرده است.

به عنوان مثال طوفان کاترینا که در سال ۲۰۰۵ میلادی اتفاق افتاد۱۰۸ میلیارد دلار به اقتصاد آسیب وارد کرد که چهار برابر هزینه تحمیل شده به اقتصاد امریکا در سال ۱۹۹۲ میلادی و در جریان طوفان اندرو بود.

آمار نشان می‌دهد ده سال قبل  ۶۰۶ حادثه طبیعی زیان‌بار و آسیب‌رسان در دنیا اتفاق افتاد و این حوادث هزینه‌ای معادل ۶۹ میلیارد دلار را به اقتصاد تحمیل کردند.در حالی‌که در سال گذشته ۷۹۷ حادثه طبیعی آسیب‌رسان دردنیا اتفاق افتاد و هزینه تحمیل‌شده در نتیجه این حوادث بالغ بر ۱۲۹ میلیارد دلار امریکا بود.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید