خانه هنر یکی از خانه های مجموعه تاریخی ملک زاده است. بنای خانه هنر متعلق به دوره قاجار و از خانه های ثبت شده با نام خانه تاریخی مهدی ملک زاده می باشد که از حدود سه سال پیش مرمت آن آغاز شده و همچنان ادامه دارد و بخش کوچکی از آن حدود دو سال است که در قالب مجموعه گردشگری خانه هنر در حال فعالیت است. این مجموعه در حال حاضر شامل یک کافه در فضای باز، گالری و فروشگاه صنایع دستی و پشت بامی رو به بافت قدیم شهر یزد است که به عنوان بام یزد شناخته می‌شود.

خانه‌ هنر یزد که بیشتر با نام کافه هنر شناخته می‌شود، در محله‌ قدیمی فهادان یزد قرار دارد که فاصله‌ خیلی کمی هم تا مسجد جامع یزد دارد. در شب‌گردی‌هایتان که از کوچه پس‌کوچه‌ها می‌گذرید، سری به کافه هنر بزنید و شهر را از نمای دیگری ببینید. صاحبان این کافه زوج جوان و دوست‌داشتنی هستند که با مهربانی پذیرای مسافران و مشتریان هستند.

خانه ملک زاده یزد

طبقه‌ پایین کافه جایی برای فروش صنایع دستی است و شما بعد از رفتن به طبقه‌ بالا، با محیط کافه روبرو می‌شوید. صندلی‌های لهستانی و میز‌های کوتاهش، با موسیقی سنتی که در فضا پخش می‌شود باعث آرامشتان خواهد شد. با اینکه در منوی این کافه خوردنی‌های محدودی برای ارائه وجود دارد اما حتما دمنوش‌هایش را امتحان کنید. روی یکی از این صندلی‌ها بنشینید و با گوش دادن به صدای موسیقی، از لحظات شبانه‌تان لذت ببرید. می‌توانید صبح‌تان را در این کافه با خوردن املتی خوشمزه شروع کنید.

خانه ملک زاده یزد
خانه ملک زاده یزد

خانه ملک زاده یزد

خانه ملک زاده یزد

منابع: همگردی، مسافر سلام