جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیحکم و مدال تنها پاداش قهرمانان لیگ برتر تیروکمان!

حکم و مدال تنها پاداش قهرمانان لیگ برتر تیروکمان!

تیروکمان

دهمین دوره لیگ برتر تیروکمان در رشته‌های ریکرو و کامپوند زنان و مردان با حضور ۳۲ تیم در حالی به پایان رسید که پایین بودن سطح قراردادها و نبود جایزه نقدی برای تیم‌های برتر لیگ انتقاداتی را از سوی هیات‌های استانی به دنبال داشت. آنها بر این باورند لیگی که جایزه آن برای تیم‌های قهرمان در حد حکم و مدال است، ارزشی برای هیات‌های استانی ندارد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تیروکمان با حضور ۳۲ تیم در شرایطی به پایان رسید که اکثر مربیان و کمانداران شرکت کننده به خاطر شرایط برگزاری منظم مسابقات لیگ و استقبال خوب اسپانسرها رضایت کامل داشتند و معتقد بودند برای نخستین بار شاهد برگزاری لیگی پویا و حرفه‌ای بودند. اما پایین بودن سطح قراردادها، سنگین بودن تجهیزات تیروکمان و نبود جایزه نقدی برای تیم‌های برتر لیگ انتقاداتی بود که کمانداران و هیات‌های استانی از دهمین دوره لیگ برتر تیروکمان داشتند و معتقدند با وجود گران بودن تجهیزات، متاسفانه از لیگی ارزان برخوردارند. همچنین هیات‌های استانی بر این باورند لیگی که تنها جایزه آن برای تیم‌های قهرمان در حد حکم و مدال خلاصه می‌شود چه ارزشی برای اسپانسر یا هیات‌های استانی دارد که هزینه‌ی سنگینی برای تیمداری در لیگ انجام دهند که بازگشتی از نظر مالی نداشته باشد.

* لیگ حرفه‌ای با قراردادهای آماتوری!

اسماعیل عبادی یکی از کمانداران حاضر در دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر تیروکمان با اشاره به بالا بودن سطح کیفی این دوره از رقابت‌های لیگ، معتقد است که امسال به خاطر پخش زنده از مسابقات لیگ و استقبال خوب اسپانسرها سبب شده بود تیم‌ها تا پایان مسابقات حضور داشته باشند و از اواسط لیگ انصراف ندهند. همچنین سطح کیفی مسابقات در این دوره به حدی بالا بود که وضعیت تیم‌های برتر تا پایان لیگ مشخص نبود.

وی با بیان این که برای نخستین بار شاهد برگزاری لیگی حرفه ای و پویا بودیم، می‌گوید: هر چند لیگ امسال حرفه‌ای و راضی‌کننده بود، اما متاسفانه سطح قراردادها آماتور و بدون هیچ تغییری باقی مانده است. به طوری که چندین سال است در لیگ تیر می‌زنم، اما متاسفانه مبلغ قراردادها بر مبنای همان سالهای پیش است و سقف قراردادها تغییر زیادی نداشته است.

* فعلا تصمیمی برای بازگشت به تیم ملی تیروکمان ندارم

مجید قیدی یکی دیگر از کمانداران شرکت کننده در لیگ برتر تیروکمان با تاکید بر این که انگیزه مالی در لیگ تیروکمان در اولویت آخر قرار دارد، بر این باور است که اگر کمانداران از نظر مالی حمایت شوند با رغبت بیشتری در لیگ تیر خواهند زد. متاسفانه با افزایش قیمت دلار و نوسانات ارزی تجهیزات تیروکمان نیز که از خارج خریداری می‌شود چند برابر شده اما هزینه‌ها تغییری نکرده است.

وی می‌گوید: من و همسرم پریسا براتچی بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا به خاطر سنگین شدن هزینه‌ها و عدم حمایت از نظر مالی مجبور شدیم برای مدتی تیروکمان را کنار بگذاریم. البته الان نیز که در دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شرکت کردیم تنها برای حفظ آمادگی و دور نبودن از این رشته است. البته فعلا هیچ تصمیمی برای بازگشت به تیم ملی را نداریم تا ببینیم شرایط چگونه رقم خواهد خورد.

* نگاه درآمدی به لیگ برتر تیروکمان وجود ندارد

جبرئیل عبادی مربی تیم کامپوند ناجا که تیمش نایب قهرمان دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شناخته شد، معتقد است که اگر روند پخش تلویزیونی در سال آینده نیز به همین شکل ادامه داشته باشد، اسپانسرها کم کم در این رشته ورود پیدا می‌کند و همین امر سبب درآمدزایی برای تیم و ورزشکار می‌شود.

وی گفت: متاسفانه یکی از تیم‌های کامپوند که اکثر ورزشکاران آن عضو تیم ملی بودند به دلیل انصراف در آخرین لحظه قبل از شروع لیگ برتر سبب شد تا برخی از ملی‌پوشان کامپوند شانس حضور در لیگ را از دست بدهند. البته در این دوره برخلاف دوره‌های قبل شاهد حضور کمانداران پارالمپیکی در لیگ تیروکمان بودیم که این مساله سبب شده بود تا رقابت‌ها فشرده‌تر و در سطح کیفی بالاتری برگزار شود. به طوری که پرامتیازترین ورزشکار این دوره از لیگ به سینا منشاءزاده کماندار پارالمپیکی اختصاص پیدا کرد.

عبادی می‌گوید: در لیگ برتر تیروکمان چون اسپانسرهای خوب ورود پیدا نمی‌کند، نگاه حرفه‌ای و درآمدی به لیگ وجود ندارد و برخی تیم‌ها سطح قراردادشان با کمانداران تنها در حد پرداخت ایاب و ذهاب و یا تهیه البسه است و این شرایط را برای کمانداران جهت تیر زدن در لیگ دشوار می‌کند.

* پاداش تیم‌های برتر لیگ تیروکمان تنها با حکم و مدال!

کیوان هنری رییس هیات همدان در پایان با بیان این که پاداش تیم‌های قهرمان لیگ برتر تیروکمان تنها در حکم و مدال خلاصه می‌شود، می‌گوید: لیگی که تنها جایزه آن برای تیم‌های قهرمان در حد حکم و مدال خلاصه می‌شود چه ارزشی برای اسپانسر یا هیات‌های استانی دارد که هزینه‌ سنگینی برای تیمداری در لیگ انجام دهد که بازگشتی از نظر مالی نداشته باشد. امسال برای حضور در لیگ برتر تیروکمان ۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم که در برابر این میزان هزینه تنها حکم و مدال به ما دادند.

وی معتقد است: لیگی که بار مالی ندارد و هیات‌ها مجبورند برای تیمداری در لیگ از جیب خود هزینه کنند چه انگیزه ای برای تیم ها باقی می‌ماند که برای سال آینده نیز در لیگ برتر تیروکمان حضور پیدا کنند. حتی سال گذشته به ما وعده دادند که اگر تیمی قهرمان شود به عنوان نماینده ایران به یکی ازتورنمنت‌های برون مرزی اعزام می‌شود که متاسفانه عملیاتی نشد. به هر صورت وقتی خروجی لیگ برای هیات‌ها تنها در حد حکم و مدال خلاصه می‌شود، ارزشی ندارد که در سال آینده نیز در لیگ شرکت و از جیب خود هزینه کنیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید