پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبررویدادهاحضور ایران در نمایشگاه کتاب عربی استانبول

حضور ایران در نمایشگاه کتاب عربی استانبول

موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران به نمایندگی از نشر ایران برای نخستین‌بار در نمایشگاه کتاب عربی استانبول شرکت کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب عربی با عنوان «کتاب ما را متحد می‌کند» در تاریخ ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۹ (۶ مهر ۱۳۹۸) با حضور بیش از ۲۰۰ ناشر از ۱۵ کشور از جمله ایران، ترکیه، مصر، لبنان، عربستان سعودی، قطر، سوریه و … در استانبول آغاز شد.
این نمایشگاه با حضور یاسین اکتای مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ترکیه، مدیرکل فرهنگ و توریسم استانبول و رئیس اتحادیه ناشران ترکیه افتتاح شد.
این نمایشگاه با حمایت اتحادیه ناشران ترکیه، انجمن بین‌المللی انتشارات کتاب عربی، شهرداری استانبول ترکیه و خبرگزاری آناتولی در منطقه ینی کاپی برگزار شده و ۹ روز ادامه خواهد یافت.
هر روز در حاشیه این نمایشگاه سمینارهای فرهنگی، هنری، میزگردها، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های نقاشی برگزار می‌شود. در نمایشگاه امسال تمرکز بیشتر بر فعالیت‌ها و سمینارهای فرهنگی است و بخش کودک و نوجوان نیز فعال است. علاقه‌ به زبان عربی طی سال‌های اخیر در ترکیه به ویژه میان دانشجویان رو به افزایش بوده و این نمایشگاه برای آن‌ها فرصت خوبی خواهد بود.
موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران برای نخستین‌بار در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور یافته است. انتشارات سوره مهر و انتشارات خدمت ماندگار نیز در این غرفه حضور دارند. در این دوره ۳۳۰ عنوان کتاب به زبان عربی از انتشاراتی‌هایی چون سمت، مجمع جهانی اهل بیت (ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سوره مهر، فاتحان، بعثت، بوستان کتاب، دانشگاه تهران، به‌نشر، حکمت، سفیر اردهال، براق، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، زین‌العابدین و … در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
در اولین روز از نمایشگاه یاسین اکتای مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور ترکیه، رئیس اتحادیه ناشران ترکیه و سایر مقامات حاضر از غرفه ایران بازدید و بر گسترش همکاری‌های فرهنگی بین دو کشور تاکید کردند.
نمایشگاه یادشده بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی عربی در ترکیه و بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عربی در خارج از کشورهای عربی است.
سال گذشته از چهارمین دوره این نمایشگاه حدود ۶۳ هزار نفر بازدید کردند که امسال انتظار می‌رود بیش از ۷۰ هزار نفر از آن بازدید کنند.
اولین نمایشگاه کتاب‌های عربی در استانبول ماه نوامبر سال ۲۰۱۵ برگزار شده بود.

 
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید