پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرحرکتی متفاوت برای مبارزه با آزار و خشونت جنسی علیه زنان

حرکتی متفاوت برای مبارزه با آزار و خشونت جنسی علیه زنان

بریجیت لالس نویسنده و فیلمنامه‌نویس در حرکتی متفاوت جایزه کتابی راه انداخته است که به آثار عاری از خشونت علیه زنان اعطا خواهد شد.
به گزارش رتبه آنلاین، جایزه کتاب استانچ (Staunch Book Prize) برای تقدیر ازکتاب‌هایی که در آن‌ها «هیچ زنی کتک نمی‌خورد، تهدید نمی‌شود، مورد آزار جنسی وتجاوز قرار نمی‌گیرد» راه‌اندازی شد. بنیان‌گذاران این جایزه باور دارند که خشونتعلیه زنان در کتاب‌ها به شکل احمقانه‌ای بالا رفته است.

متقاضیان شرکت در رقابت برای رسیدن به این جایزه از ماه آینده می‌توانند آثارخود را عرضه کنند و برنده جایزه روز ۲۵ ماه نوامبر مصادف با روز جهانی مبارزه باخشونت علیه زنان معرفی و برنده ۲ هزار پوند جایزه نقدی خواهد شد.

لالس که سال گذشته یکی از داوران جایزه بفتا بود از وجود صحنه‌های خشونت جنسیو تجاوز علیه زنان در چندین فیلم حاضر در بفتای سال گذشته به عنوان انگیزه‌ای برایراه‌ انداختن این جایزه نام برد.

او در این باره گفت: «به خودم گفتم می‌توانم گام کوچکی در راه اصلاح بردارم.باید از کتاب‌ها شروع کنیم. آن‌ها سرچشمه و منبع بسیاری از آثار دیگر هستند. اگربتوانیم ذره‌ای روی آن‌ها تاثیر بگذاریم کمک بزرگی خواهد بود.»

خشونت بسیار علیه زنان در کتاب‌ها موضوعی است که به نظر لالس باید اصلاح شود.او در این باره گفت: «کتاب‌های زیادی منتشر می‌شود که در آن‌ها زنی مورد تجاوزقرار می‌گیرد یا کشته می‌شود تا قهرمان داستان فرصت ابراز وجود پیدا کند. دربسیاری مواقع نویسندگان نیازی ندارند که با تکیه بر خشونت جنسی داستان‌پردازیکنند. حتما داستان‌های بسیار دیگری وجود دارد.»

جایزه کتاب استانچ برای تمام کتاب‌ها در ژانرهای تریلر، جنایی، روانشناسانه،کمدی و اسرارآمیز باز است و حتی کتاب‌های هنوز منتشر نشده می‌توانند در این رقابتشرکت کنند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید