جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرحرف هر کسی را باور می‌کنم جز فوتبالیست‌ جماعت!

حرف هر کسی را باور می‌کنم جز فوتبالیست‌ جماعت!

آتیلا حجازی قبل از بازی نفت تهران و سپیدرود رشت به عنوان سرمربی نفت معرفی شد اما با این باشگاه قرارداد نبست تا ببیند قانون به این باشگاه اجازه جذب بازیکن می‌دهد یا خیر.


به گزارش رتبه آنلاین، روزنامه خبرورزشی نوشت: با این مربی جوان گفت‌وگویی انجام دادیم که می‌خوانید.

شما کلاً یک هفته در نفت ماندید و جدا شدید، در این‌باره‌ توضیح می‌دهید؟
من سرمربی رسمی نفت نبودم که بخواهم قراردادم را فسخ کنم! روزی که با مالک باشگاه صحبت کردم، قرار شد مشکلات مالی برطرف و ۶ بازیکن جذب شوند، در بازی با سپیدرود هم روی سکوها نشسته بودم و روز چهارشنبه تصمیم به ترک اردوی نفت گرفتم و پنج‌شنبه با مالک و بازیکنان خداحافظی کردم.

قبول دارید نباید از ابتدا وارد گود تیمی می‌شدید که همه فوتبال ایران می‌دانستند در شرایط بحرانی قرار دارد.
این بحران از کجا آمده است؟ اگر به شما بگویند پول یک خودرو را بپردازید اما سند ماشین را به اسم‌تان نزنند، در ادامه هم پول بیمه‌، تعویض شمع و روغن و پول بنزین را از شما بخواهند ولی اجازه ندهند از ماشین استفاده کنید، این کار را انجام می‌دهید؟ به مالک می‌گویند باشگاه مال شما و بروید بدهی‌هایش را بدهید، پول بازیکنان را هم بپردازید اما سند باشگاه را به اسمش نمی‌کنند، اجازه نمی‌دهند با مربی و بازیکن قرارداد ببندد، مشخص است که دیگر هزینه نمی‌کند. اگر هم ندارد هزینه کند یا نخواهد، باز مقصر کسانی هستند که گفتند بیا این تیم دستت باشد.

برخی بازیکنان نفت ظهر پنج‌شنبه مدعی شده بودند در بازی با فولاد شرکت نمی‌کنند و فوقش ۵ دقیقه به میدان می‌روند.
من چنین انتظاری از آن‌ها نداشته و ندارم. من خودم فوتبال بازی کرده‌ام و سپس به عنوان دستیار مربی‌گری کرده‌ام و فقط می‌توانم بگویم شخصاً حرف هر قشری را باور می‌کنم جز فوتبالیست‌جماعت! البته در میان فوتبالیست‌ها آدم خوب پیدا می‌شود.

شنیده‌اید می‌گویند دختر سخت به فوتبالیست‌ها می‌دهند؟
به چه علت؟

اخلاق و رفتارشان!
اصلاً این‌طور نیست. بافت فرهنگی بخش زیادی از جامعه ما سبب شده خیلی‌ها از سر و کول فوتبالیست جماعت بالا بروند. در زندگی امروزی اولویت مسائل مادی است، خیلی‌ها به تحصیلات، اخلاق و رفتار اهمیت نمی‌دهند و تا بگویی فوتبالیست، می‌گوید نانم افتاد توی روغن! هم پول دارد هم توی فامیل و محل پُز می‌دهم فلانی شده عضو خانواده‌ام (خنده). این واقعیتی تلخ و در عین حال خنده‌دار است.

تصور می‌کنی آینده نفت چه خواهد شد؟
آینده پاس و راه‌آهن تهران چه شد؟

واکنش بازیکنان نفت به خداحافظی شما چه بود؟
عده‌ای ناراحت شدند، عده‌ای تظاهر به ناراحتی کرده و زمانی که من رفته بودم به سایرین گفته بودند حجازی پشت پرده با مالک باشگاه بسته است! طبیعتاً آدم تاریک‌دل درباره دیگران چنین قضاوتی انجام می‌دهد. من احتیاجی ندارم پشت پرده با کسی ببندم و حتی اگر احتیاج داشته باشم، دست به چنین کارهایی نمی‌زنم، درست است تا صد سال دیگر نمی‌توانم مثل پدرم باشم اما هر روز یادم هست ناصر حجازی همیشه می‌گفت: من آن گلبرگ مغرورم که می‌میرم ز بی‌آبی ولی با خواری و ذلت پی شبنم نمی‌گردم.

بازی استقلال تهران و خوزستان را تماشا کردید؟
بله، عملکرد استقلال در حال بهتر و بهتر شدن است و این نشان‌دهنده کیفیت یک مربی است، شفر بدون اضافه کردن یک بازیکن همان تیم از قبل بازنده را به یک تیم از قبل برنده تبدیل کرده است. تازه این را در نظر بگیرید که شفر در ۶۸ سالگی مربی درجه سومی اروپا محسوب می‌شود و چنین تحولی در ۲، ۳ ماه در استقلال ایجاد کرد و اگر بتوانیم مربیان حتی درجه دومی اروپا را به لیگ خودمان بکشانیم، چقدر به تغییرات مثبت در فوتبال کشورمان کمک خواهیم کرد.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید