جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزجهش حق بیمه‌های دریافتی در«بیمه کوثر»

جهش حق بیمه‌های دریافتی در«بیمه کوثر»

حق بیمه‌های تولیدی بیمه کوثر در یازده‌ماهه سال96 به ارزش 990 میلیارد تومان و بیمه زندگی نیز به 89 میلیارد تومان رسید که نشان از رشد 8درصدی و سهم 21درصدی دارد.

مجید مشعلچی فیروزآبادی مدیرعامل بیمه‌کوثر با بیان این مطلب، در ارزیابی و تحلیل عملکردسال 96 این شرکت گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعات اصلی بیمه‌ها در امور سالیانه، حق بیمه‌های تولیدی است که در اینحوزه بررسی عملکرد شرکت بیمه کوثر گویای این حقیقت است که در پایان بهمن‌ماه 490 میلیارد تومان به حق بیمه‌های تولیدی این شرکت افزوده شده است.

وی ادامه داد: مقایسه آمار شش ماهه سال جاری نشان می‌دهد که در مجموع، 990 میلیارد تومان حق بیمه در یازده ماهه سال جاری ثبت شده است که روند رو به رشدی را با بهبود ترکیب پرتفوی این شرکت تجربه کرده است.

بیمه شخص ثالث

مشعلچی با اشاره به وضعیت آمارهای بیمه‌ شخص ثالث نیز توضیح داد: عملکرد شرکت بیمه کوثر در شش ماهه ابتدایی سال در رشته بیمه شخص ثالث و سرنشین شاهد کاهش سهم رشته شخص‌ثالث و مازاد از 54درصد به 32درصد بود اما آمار یک‌ساله از ابتدای سال 96 تا پایان بهمن‌ماه گویای این حقیت است که این رقم بهبود مناسبی را تجربه کرده و به کاهش 13درصدی رسیده است.بدان معنا که این شاخص از 61درصد به 46درصد کاهش یافته  و ارزش ریالی آن برابر با کاهش 92 میلیارد تومانی شده است.

وی همچنین درخصوص بیمه‌های زندگی نیز افزود: بیمه زندگی در بازه 6ماهه تقریبا از 14درصد به 25درصد رسیده است.این اتفاق در شرایطی است که همین سهم، در مدت زمانی یازده ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته با 8درصد رشد، این شاخص را از 13درصد به 21درصد رسانده که معادل ریالی آن، افزایش 89 میلیارد تومانی سهم بیمه‌های زندگی در شرکت بیمه کوثر است.

رشد حق بیمه‌ها

مدیرعامل بیمه کوثر درباره دیگر فاکتورهای موجود در پرتفوی این شرکت هم گفت: رشد حق بیمه‌های تولیدی رشته‌هایی نظیر مهندسی با 181درصد، مسئولیت با 55درصد، آتش‌سوزی با 55درصد و زندگی با 74درصد در یازده ماهه سال جاری به نسبت سال گذشته مواجه شده که آماری قابل قبولی در پرتفوی این شرکت (در مقایسه با سایر رشته‌ها) بوده است.

68 میلیارد ریال درآمد سرمایه‌گذاری، بیش از برنامه

رئیس هیات مدیره بیمه کوثر درباره روند سرمایه‌گذاری در نظام بیمه‌ای کشور و آمارهای این حوزه در شرکت بیمه کوثر هم گفت: میزان درآمد حاصل شرکت بیمه کوثر به دلیل سرمایه‌گذاری‌های موفق صورت گرفته در حوزه بازار سرمایه و رونق بازار، نسبت‌به سال‌های گذشته متحول شده است.

وی ادامه داد: بودجه درآمد سرمایه‌گذاری شرکت برای سال96 مبلغ 59میلیارد ریال بود اما تنها در 9ماهه سال‌جاری 127میلیارد ریال درآمد محقق شد که نشان از روند بسیار مطلوب و جذب 68 میلیارد ریال درآد بیشتر از برنامه مصوب بوده است.

وی تاکید کرد: در6ماهه اول سال‌جاری 20میلیارد ریال و در سه‌ماهه سوم بیش از 100میلیارد ریال درآمد حاصل از این حوزه بوده است.

این کارشناس صنعت بیمه اضافه کرد: از سوی دیگر طبق آمارهای ارائه شده در یازده ماهه سال جاری، درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری در شرکت بیمه کوثر معادل با رشد 31درصدی نسبت به همین مدت در سال گذشته بوده است.

بیمه کوثر در جمع 100شرکت برتر ایران

مشعلچی فیروزآبادی با اشاره به توفیق این شرکت در رتبه‌بندی سال جاری سازمان مدیریت صنعتی هم توضیح داد: در تازه ترین رتبه بندی منتشر شده شرکت‌های برتر، «بیمه‌کوثر» در رتبه 91 شرکت‌های برتر ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: دربیستمین سال رتبه‌ بندی شرکت‌ های برتر ایران، شرکت بیمه‌ کوثر با 13پله ارتقا نسبت‌ به سال گذشته، در بین 100شرکت برتر کشور قرار گرفت که این موفقیت با اقداماتی در حوزه اصلاح ترکیب پرتفوی، شفافیت مالی و تقویت توانگری با تکیه بر منابع ارزشمند انسانی به دست امد .

وی تصریح کرد: بر اساس تازه ترین عملکرد بیمه کوثر، مبلغ کل فروش شرکت بالغ بر هزار میلیارد تومان شد که رشد مناسبی را نسبت‌به سال در کارنامه این شرکت به ثبت رساند.

دریافت سه گواهینامه مدیریت کیفیت

مدیرعامل بیمه کوثر با تاکید بر اولویت مشتری مداری در این مجموعه هم گفت: مشتری مداری در درجه‌های نخست برنامه‌ریزی‌های شرکتی ما بوده و است چرا که بر اساس سیاست‌های کلان شرکت بیمه کوثر، مشتری‌مداری و مشتری مهم‌ترین ناظر بر فعالیت‌های این شرکت است.

وی تاکید کرد: بر همین اساس مدیران بیمه کوثر برای ارتقای سیستم مدیریت کیفیت، اصلاح و بهبود فرایندهاو بهبود عملکرد و همچنین تحقق آیین‌نامه شماره 71مصوب شورای‌عالی بیمه (با موضوع حمایت از حقوق بیمه‌گذاران، بیمه‌شدگان و صاحبان حقوق آنها) را مد نظر دارند و برای این مهم، اجرای فرآیند شناسایی، مستندسازی، پیاده‌سازی و انطباق با الزامات قانونی برای کسب سه استاندارد ایزو در حوزه مدیریت کیفیت در دستور کار قرار دارند.

وی افزود: برهمین اساس، این شرکت موفق به اخد گواهینامه های مختلف مدیریت کیفیت (10002-10004-10015:ISO) و استاندارد کردن فرآیندها در راستای تمرکز بر رضایت مندی مشتریان شد.

توانمندسازی شبکه فروش

مشعلچی فیروزآبادی توانمندسازی رقابتی در بین شرکت‌های بیمه‌ای را امری ضروری تلقی و گفت: درجه‌بندی نمایندگان برمبنای شاخص‌های کمی و کیفی نظیر ویژگی‌های مکان و نظم ظاهری دفتر، تابلوی نمایندگان، منابع‌انسانی فعال دردفتر نمایندگی، شرکت در دوره‌های آموزش ضمن خدمت، انضباط و نظم اداری و مالی و سایر شاخص‌ها از جمله نیازهای افزایش فروش و بهبود فرآیندها در شبکه فروش بوده بنابراین باید اقدامات لازم در راستای توانمندسازی شبکه فروش از جمله عواملی مانند (ساختاری، زیرساخت IT و پایش مستمر عملکرد – حذف نمایندگان غیرفعال و تقویت نماینده فعال) در دستور کار قرار گرفت تا مشتریان از ارائه خدمات مطلوب‌تری بهره مند شوند.

 

توانگری مالی

مدیرعامل بیمه کوثر همچنین با اشاره به اثرات توانگری مالی مناسب این شرکت خاطرنشان کرد: توانگری شرکت بیمه‌کوثر با تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به سطح یک از سطوح پنج‌گانه توانگری مالی موسسه‌های بیمه، افزایش یافت.

وی گفت: بر همین اساس، در اجرای ماده”6″ آیین‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگری مالی موسسات بیمه (شماره69) و باتوجه‌به بررسی و کنترل انجام شده، پس از اعمال تعدیلات طبق محاسبات پیوست، نسبت توانگری مالی آن شرکت (104درصد-سطح‌یک)، برای سال1395 مورد تایید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

مشعلچی فیروزآبادی در پایان افزود: افزایش سطح توانگری یکی از عوامل اطمینان‌بخش ذی‌نفعان شرکت بوده چراکه نسبت توانگری بیانگر میزان توان مالی شرکت در قبال تعهدات خود است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید