پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیجنگ "عرضه" و "تقاضا" در بورس

جنگ “عرضه” و “تقاضا” در بورس

جنگ
آنچه امروز در بازار دیده می‌شود جنگ “عرضه” و “تقاضا” بوده و به تدریج عرضه‌ها در حال قوی شدن هستند که نوسانات مداوم بازار را به همراه دارد.
به گزارش رتبه آنلاین، علی یوسفیان، کارشناس بازار سرمایه در ارزیابی بازار روز جاری به بورس نیوز گفت: برای مدتی طولانی تقاضا در بازار زیاد بود و رقیبی برای آن وجود نداشت. به تدریج عرضه‌ها شروع به رشد کرده و هفته گذشته طی سه روز بازار با عرضه‌های شدید روبرو شد که چهارشنبه به اوج خود رسید.
وی ادامه داد: روز گذشته بازار منفی و سومین روز کاری با عرضه‌های زیاد و ادامه بازار چهارشنبه بود. امروز بعد از سه روز تقاضا‌ها می‌تواند موج عرضه را از سر خود کنار بگذارد.
این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: طی روز‌های آتی و بعد از بازار مثبت امروز، عرضه‌ها زیاد می‌شوند، اما به معنی بازار منفی نبوده و نشان از نبود رشد شتابان ۴۰، ۵۰ هزار واحدی در بازار سرمایه است.
یوسفیان خاطر نشان کرد: آنچه امروز در بازار دیده می‌شود جنگ “عرضه” و “تقاضا” بوده و به تدریج عرضه‌ها در حال قوی شدن هستند که نوسانات مداوم بازار را به همراه دارد.
این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص آزادسازی بخش دوم سهام عدالت گفت: نمی‌توان گفت که این امر تاثیری بر بازار ندارد، اما آنچه که نبض بازار را به دست گرفته عرضه، تقاضا و بیشتر عرضه هاست.
وی ادامه داد: عرضه‌ها قوی شده و تقاضا مجبور شده خود را کنار بکشد، حساسیت بازار نیز بر سهام عدالت نیست.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید