سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهسرمقالهجنگ با امریکا تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند

جنگ با امریکا تا چه زمانی باید ادامه پیدا کند

محسن رنانی

سوال اصلی در رابطۀ ما با آمريكا اين نيست كه چه كسی ریيس‌جمهور آن كشور است مهم اين سوال است كه چه منطق و حسابی پشت اين سياست است كه ما بايد سرسخت ترين دشمن آمريكا باشيم ؟
هزينه اين دشمنی براي ما چقدر است؟
آيا اقتصاد ما توان ادامۀ اين جنگ سرد با آمريكا را دارد ؟
اين جنگ تا چه زمانی بايد ادامه پيدا كند ؟
آيا اولويت های مهمتری از مبارزه با آمريكا برای سیاستمداران کشور ما وجود ندارد ؟
آیا اگر دست از مبارزه با امريكا برداريم شرف و استقلال ملت بر باد ميرود ؟

آیا به راستی هر كشوری كه با آمريكا مبارزه نمی‌كند الزاما نوکر آمریکاست و باید سلطه او را بپذيرد و اگر جواب به این سوال مثبت است آيا چين ، هند ، برزيل ، فرانسه ، مالزی و … همه از مستعمرات آمريكا هستند ؟
و اگر آيا همان طور كه آمريكا برای چرخش اقتصاد نظامی‌اش و فروش اسلحه نيازمند دشمن است ما هم نياز به دشمن داریم پس چرا نمی‌رویم دشمنی هم قد خودمان پیدا كنيم كه ضررش این اندازه هنگفت نباشد ؟

نگارنده متن نه فريب‌خوردۀ آمریکاست نه منكـر ضرورت مبارزه با ستمگران اما اعتقاد دارد حل مشكلات مهم كشورمان مثل ركود اقتصادی ، بيكاری ، فساد مالی ، آسيب های اجتماعی و … دركشوری كه طول و عرضش در اختيارمان است به مراتب آسان‌تر از مبارزه با بزرگترين قدرت نظامی ، اقتصادی و تكنولوژی دنياست …

بنابراين بهتر نيست ما با صرف درآمد حاصل از منابع محدود خود برای انجام كارهای آسان‌تر و ضروری‌تر مثل حل مشكلات داخلی اقدام کنیم تا اینگونه لياقت خود را برای انجام كارهای سخت‌تر مثل مبارزه با آمريكا به خودمان ثابت كنيم ؟؟

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید