شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرجرج سوروس: فیس‌بوک و گوگل برای جامعه و دموکراسی خطرناکند

جرج سوروس: فیس‌بوک و گوگل برای جامعه و دموکراسی خطرناکند

آمریکایی معتقد است فیس‌بوک و گوگل مانع نوآوری و ابداع بوده و تهدیدی برای جوامع امروزی هستند.
به گزارش رتبه آنلاین، یهودی 87 ساله و سازمان‌دهندهانقلاب‌های رنگی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس تاکید کرد کمپانی‌های نفت ومعدن، محیط فیزیکی را استثمارمی‌کنند و کمپانی‌های مالک شبکه‌های اجتماعی نیز محیطاجتماعی را!

به گفته وی، “این یک حرکت شنیع و بدکارانهمحسوب می‌شود چرا که شبکه‌های اجتماعی روی چگونه فکر کردن و رفتار مردم تاثیر می‌گذارند،بدون اینکه آنها متوجه این موضوع باشند. بنابراین عواقب ناخوشایندی به خصوص درمورد صحت انتخابات و عملکرد دموکراسی دارد.” {لینک}

سوروسمعتقد است:”شبکه‌های اجتماعی با دستکاری در کاربران خود، آنها را به سویاهداف تجاری فریب می‌دهند و عمدا کاربران را معتاد به خدمات خود می‌کنند و این می‌تواندبه خصوص برای نوجوانان بسیار مضر باشد. قدرت شکل دادن توجهات مردم عملا در دست چندکمپانی است. تلاش برای رسیدن به آنچه استوارت میل، آزادی اندیشه نامید، بسیارطولانی خواهد بود.”

سیاستمدار طرفدار انقلاب‌های رنگی هشدار داد کهشبکه‌های اجتماعی باید سیستم نظارتی خود را با نظارت‌های حکومتی یکپارچه کرده و دراین راه باید کشورهایی مانند فیلیپین را الگو قرار دهند.

حمله به شبکه‌های اجتماعی اخیرا گسترش پیدا کردهو در همین رابطه، «راجر مک نامی» از سرمایه‌گذاران اولیه فیس‌بوک، نوامبر گذشته باتاختن به شبکه‌های اجتماعی، فیس‌بوک و گوگل را برای سلامت جامعه مضر دانست.

{گفتنی است غربی‌ها با راه‌اندازی شبکه‌هایاجتماعی یک دهه قبل سعی کردند سیاست،فرهنگ و انتخابات کشورهای مختلف را تحت تاثیرو نفوذ خود قرار دهند و از آن استفاده و سوء استفاده‌های زیادی کردند (ترویج بهارعربی و ایجاد آشوب در خاورمیانه و شمال افریقا) و آن زمان این شبکه‌ها بسیار مطلوبو مفید بودند! اما پس از آنکه معلوم شد کشورهایی مانند روسیه با راه اندازی لشگریاز ترول‌ها توانسته روی انتخابات 2016 آمریکا و سایر کشورها تاثیر بگذارد، پس ازآن این شبکه‌ها آماج حملات قرار گرفته و حالا برای سلامت جامعه و دموکراسی مضرشناخته شده‌اند!!}

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید