جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیثروتمندان در کدام ورزش سرمایه گذاری می کنند

ثروتمندان در کدام ورزش سرمایه گذاری می کنند

مونا مشهدی رجبی :با وجود بحران‌های اقتصادی در دنیا ولی شمار ثروتمندان و میلیونرها در دنیا رشد کرده است و انتظار می‌رود این رشد ادامه داشته باشد ولی سوال این است که این ثروتمندان ، سرمایه‌های خود را در کجا صرف می‌کنند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از موسسه PWC ، در سال ۲۰۱۶ میلادی بخش زیادی از ثروت میلیاردرها در ورزش و در هنر سرمایه‌گذاری شد اگرچه طرفداران ورزش بیش از طرفداران هنربودند. خرید تیم‌ها و باشگاه‌های ورزشی و فعالیت‌های مرتبط با این صنعت در سال‌های اخیر رواج زیادی پیدا کرده است.

آمار نشان می‌دهد  در سال گذشته ۸۹  تیم ورزشی امریکایی توسط میلیاردرها خریداری شد در حالی‌که شمار تیم‌های اروپایی خریداری شده برابر با ۲۰ تیم و شمار تیم های آسیایی خریداری شده برابر با ۳۲ تیم بود.

کدام ورزش‌ها  طرفدار بیشتری داشت

از میان ۸۹ تیم امریکایی که توسط ثروتمندان خریداری شده بود، ۲۳ تیم  در ورزش بسکتبال و ۲۳ تیم در ورزش فوتبال امریکایی  فعال بودند. ده تیم فوتبال هم توسط ثروتمندان خریداری شده است که مجموع تیم های خریداری شده در امریکا در این سه رشته را به ۵۶ تیم رسانید .

این سه ورزش در میان دیگر ورزش‌ها طرفداران بیشتری دارد و درآمد زایی آنها هم بالاتر است. در این سال۱۵ تیم بیسبال در امریکا و یازده تیم هاکی روی یخ  توسط ثروتمندان خریداری شد.

در قاره آسیا  و اروپا هم طرفداران فوتبال بسیار زیاد بودند و به همین دلیل سرمایه گذاری روی تیم های ورزشی این رشته ها بیشتر از دیگر رشته ها بود.  از میان ۳۲ تیم ورزشی که توسط میلیاردرها در آسیا خریداری شده است ، ۱۴ تیم فوتبال و ۸ تیم هاکی روی یخ بود. در اروپا هم از میان ۲۰ تیم خریداری شده توسط میلیاردرها در سال ۲۰۱۶ میلادی ، ۱۴ تیم فوتبال و ۳ تیم هاکی روی یخ هستند.

در تمامی دنیا فوتبال- اعم از فوتبال امریکایی و غیر امریکایی- پرطرفدارترین رشته ورزشی است و بیشترین سرمایه را جذب کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید