جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیتیلاپیلا از بازار شب عید حذف شد

تیلاپیلا از بازار شب عید حذف شد

 

تعرفه واردات ماهی تیلاپیلا طی سال گذشته با افزایش مواجه شده بود اما این افزایش مانع از کاهش تقاضای این ماهی نشد تا آنکه ممنوعیت سه سال وارداتی تلاپیلا در راستای حمایت از قزل‌آلا وضع شود.

حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران درباره جلوگیری از ورود ماهی تیلاپیلا به بازار مصرفی کشور در گفت‌وگو با رتبه‌‌آنلاین گفت: واردات تیلاپیلا، یکی از عوامل کسادی بازار محصولات شیلاتی از جمله ماهی قزل‌آلا بوده که باعث کاهش قیمت این ماهی تولیدداخلی در بازارهای کشور شده است.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از تولیدداخل، اعمال ممنوعیت سه ساله واردات ماهی‌های تیلاپیلا پس از افزایش تعرفه‌ این ماهی در سال گذشته، تنها راه تغییر ذائقه مردم به سمت تامین ماهی مصرفی خود به خصوص خرید قزل‌آلا بود.

عبدالحی با اشاره به اینکه تیلاپیلا، بازار مناسبی را ایران پیدا کرد، تصریح کرد: تیلاپیلا به‌دلایلی همچون نداشتن بو،‌ بدون استخوان و فیله‌ای بودن حجم بالایی از تقاضای بازار ماهی را به خود اختصاص داد و توانست میزان خرید قزل‌آلا ایرانی را در بازار کاهش دهد.

معاون آبزی‌پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه بیش از 570 نوع آبزی وجود دارد، گفت: ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان در سبد غذایی جامعه، مستلزم ایجاد واحدهای عمل‌آوری، بسته‌بندی و فروش مناسب انواع ماهی پرورشی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ماهی یکی از مهم‌ترین منابع تامین پروتئین‌های حیوانی مورد نیاز انسان در تمام کشورهای جهان بوده و نقش مهمی در سلامت جوامع مختلف ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید