پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرتویوتا سبزترین خودروساز جهان شد

تویوتا سبزترین خودروساز جهان شد

این گزارش با نگاهی به فاکتورهایی مانند آلاینده‌های گلخانه‌ای، تولید ضایعات، مصرف آب و همچنین بررسی تلاش‌های مقامات و هیات مدیره برای ایجاد حداکثر پایداری و به حداقل رساندن عوارض زیست محیطی ارائه شده است.

تویوتا عنوان پاک‌ترین خودروساز جهان را از آن خود کرد. تویوتا این رتبه را از میان 500 کمپانی بزرگ جهان که به ساخت محصولات مختلف مشغولند، کسب کرده است.

به گزارش از رتبه آنلاین از  «نیوزویک»، این برند ژاپنی به سمت قله چشم‌اندار صنایع اتومبیل حرکت می‌کند و قصد دارد در ساخت و ساز خودروهای سبز و سازگار با محیط زیست رقبای خود را دور بزند.

این گزارش با نگاهی به فاکتورهایی مانند آلاینده‌های گلخانه‌ای، تولید ضایعات، مصرف آب و همچنین بررسی تلاش‌های مقامات و هیات مدیره برای ایجاد حداکثر پایداری و به حداقل رساندن عوارض زیست محیطی ارائه شده است.

این رتبه‌بندی بازتابی از روش درون سازمانی کمپانی‌ها در فرآیند تولید و عملیات نتیجه‌بخش یک خودروسازی است و در آن نتیجه اثرات زیست محیطی محصولات مصرفی توسط مشتریان لحاظ نشده است.

در فهرست عمومی، تویوتا جایگاه شانزدهم را از آن خود کرده و در میان خودروسازان موفق به کسب بالاترین رتبه شده است. غول بزرگ سازنده محصولات آرایشی “اورال” در صدر این فهرست قرار دارد.

نسخه سوخت هیدروژنی تویوتا میرای

در یک قیاس ساده، اورال موفق به کسب 89.9 درصد مجموع امتیازات شده است. این در حالی است که تویوتا  72 درصد از مجموع امتیازات در فاکتورهای مورد نظر  را کسب کرده است.

خودروساز بعدی این فهرست در سال جاری، کارخانه مادر مرسدس بنز یا  همان دایلمر است که با کسب 61.9 درصد از مجموع امتیازات روی پله چهل و پنجم این فهرست تکیه زده است.

در سال 2016 تویوتا روی صد و هفتمین جایگاه این رده‌بندی قرار داشت. این در حالی بود که در همان سال بالاترین رتبه خودروسازان سبز به شرکت آلمانی ب‌ام‌و تعلق گرفت. ب‌ام‌و در سال 2016 روی جایگاه بیست و نهم فهرست سبزترین کمپانی‌های جهان قرار گرفته بود

علاوه بر این، تویوتا تلاش زیادی در ارائه خودروهای الکتریکی، هیبریدی و سوخت هیدروژنی به مشتریان خود دارد که می‌تواند نگرش و تلاش زیاد این خودروسازی را در سازگاری با محیط زیست به نمایش بگذارد. از دیگر سو تویوتا تا سال 2020 بیش از 8 مدل خودروی هیبریدی، الکتریکی و یا سوخت سلولی را به محدوده خودروهای خود می‌افزاید.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید