جمعه 31 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیتولید کاشی و سرامیک روی شیب منفی

تولید کاشی و سرامیک روی شیب منفی

 

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران با اشاره به اینکه در دهه 80 میزان تولیدی کارخانه‌ها به 500 میلیون متر مربع رسیده بود آمار تولیدی انتهای سال 95 را تنها 340 میلیون متر مربع کاشی اعلام کرد.

به گزارش رتبه‌آنلاین، محمد روشنفکر رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ما در ارزیابی وضعیت این صنعت گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که پس از انقلاب در راستای رشد صنعت کاشی و سرامیک اتخاذ شده و در هر دهه شاهد رشد میزان تولید بوده‌ایم اما از سال 91 به بعد میزان تولید این صنعت با روند کاهشی مواجه شده است.

وی ادامه داد: با بررسی منحنی‌های افزایش تولید کاشی و سرامیک طی دهه 80 تا 90، میزان تولیدات کارخانه‌های داخلی به 500 میلیون متر مربع رسید اما روند کاهشی که از سال 91 آغاز شد باعث شده تا میزان تولیدات در انتهای سال 95 نسبت به آمار ذکر شده با 160 میلیون متر مربع کاهش مواجه شده و این آمار به 340 میلیون متر مربع تولید برسد.

روشنفکر با اشاره به سابقه 57 ساله صنعت کاشی در ایران،‌تاکید کرد: این صنعت باتوجه به برخورداری از نیروی انسانی کافی، منابع و ذخایرطبیعی، انرژی و تکنولوژی دارای مزیت نسبی اقتصادی در کشور بوده ضمن آنکه بازارهای مناسبی در منطقه و کشورهای هدف برای صادرات وجود دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان کاشی و سرامیک ایران به نقش این صنعت در پویایی اقتصادغیرنفتی نیز اشاره داشت و اظهارکرد: با توسعه این صنعت و ایجاد بازارهای مصرفی، می‌توان اشتغال‌زایی پایدار، تولید، رشد اقتصادی را در راستای صادرات غیرنفتی به همراه داشت.

لازم به ذکر است که صنعت سرامیک ایران طی ده سال اخیر، رشد چشمگیری داشته به طوری که در این مدت تعداد کارخانه­‌های کاشی در کشور بیش از 200درصد افزایش یافته است.

در حال حاضر حدود 90 واحد فعال تولید کاشی و سرامیک و در حدود 15 کارخانه تولید مواد اولیه و لعاب در کشور فعال بوده که در استا‌ن‌­های مرکزی کشور به‌ویژه یزد، به دلیل دسترسی آسان و وفور نسبی مواد اولیه، تعداد کارخانه­‌های احداث شده بیش از سایر استان­‌های کشور است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید