جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتولیدکنندگان اکسیژن کم آورده‌اند/ فکری به حال دیون معوق واحدهای تولیدی کنید

تولیدکنندگان اکسیژن کم آورده‌اند/ فکری به حال دیون معوق واحدهای تولیدی کنید

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه بارها گفته‌ایم فکری به حال دیون معوق واحدهای تولیدی شود، گفت: باید یک تنفس به تولیدکنندگان بدهید تا اکسیژن به آنها برسد.

به گزارش رتبه آنلاین، سید عبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو تسنیم، با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز یک فرصت مناسب برای حمایت از واحدهای تولیدی کشور است، اظهارداشت: در این شرایط نباید هر روز موانع جدیدتری را پیش پای تولیدکنندگان قرار داد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه برگشت ارز صادرکنندگان به کشور و سامانه نیما مشکلاتی را برای تولیدکنندگان به وجود آورده که با وجود تمام مکاتبات هنوز نواقص آنها برطرف نشده است، افزود: اگر امروز تسهیلات مناسب در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد به طور حتم وضعیت آنها بهبود یافته و ظرفیت آنها به کار گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر سیستم بانکی و سازمان تأمین اجتماعی فشارهای زیادی را برای دریافت بدهی های خود انجام می‌دهند که همین امر امکان فعالیت را برای واحدهای تولیدی سخت کرده است.

سهل آبادی با اعلام اینکه بارها گفته‌ایم  فکری به حالی دیون معوق واحدهای تولیدی شود، گفت: دولت مدام از پرداخت تسهیلات در قالب طرح رونق صحبت می کند اما سوال اینجاست وقتی هر روز بدهی‌های بانکی تولیدکنندگان افزایش پیدا می کند آنها چطور می توانند تسهیلات جدید آنهم با نرخ های سود بالا را دریافت کنند؟

وی با تأکید بر اینکه باید یک تنفس به تولیدکنندگان بدهید تا اکسیژن به آنها برسد، تصریح کرد: باید از فرصت فعلی استفاده کرد نه اینکه این روزها را هم مانند فرصت های قبلی از دست داد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید