جمعه 31 فروردین 1403
خانهاخبار روزتولیدکننده اول سیب ایران واردکننده شد!

تولیدکننده اول سیب ایران واردکننده شد!

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفته، ارومیه تولید کننده اول سیب درکشور است ولی متأسفانه امسال به وارد کننده سیب تبدیل شده است.

به گزارش رتبه آنلاین، عزتی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: به دلیل اینکه بیشتر سیب‌های تولید استان در سردخانه‌ها انبار شده یا به تهران صادر شده است متأسفانه در داخل استان با کمبود سیب مواجه هستیم و برای تأمین سیب مورد نیاز استان مجبور به واردات سیب از شهرهای مراغه و مشگین شهر شدیم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه گفت: قیمت هر کیلو سیب ارومیه در میدان میوه و تره بار بین ۵۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ تومان بوده و هر کیلو سیب مراغه ١٠ هزار تومان بفروش می‌رسد.

وی با اشاره به بالا رفتن قیمت سبزی تصریح کرد: هیچ گونه کمبودی در عرضه سبزیجات و صیفی جات در ارومیه وجود ندارد و بارندگی، کاهش دمای هوا و وجود دلال در بازار فروش، علت اصلی افزایش قیمت سبزی در روزهای گذشته است.

عزتی با اشاره به اینکه به دلیل بارش‌های زمستانه امکان برداشت سبزی از جالیز وجود ندارد، تصریح کرد: قیمت عمده هر کیلو سبزی در میدان میوه و تره بار شهر ۳۰۰۰ تا ۴,۰۰۰ تومان است ولی برخی افراد سودجو بیشتر از سود مصوب اتحادیه که ٣٥ درصد است قیمت‌ها را افزایش داده و به فروش می‌رسانند.

وی با اشاره به قیمت سایر صیفی جات ادامه داد: قیمت هر کیلو سیب زمینی در میدان ۱,۵۰۰ تومان تا ۱,۸۰۰ تومان است همچنین قیمت پیاز در میدان میوه وتره بار ارومیه بین کیلو ۲۰۰۰ تا ۲,۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه سبزی و صیفی‌جات مورد نیاز مردم تا ١٥ فروردین ٩٨ خریداری شده و هیچ مشکلی در تأمین این اقلام نخواهیم داشت خاطرنشان کرد: در برخی میوه‌ها همچون هندوانه مازاد داریم که علاوه بر تأمین نیاز بازار داخل به کشورهای آلمان، عراق و ترکیه نیز صادرات انجام شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید