پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیتولید«بیم بلانك و شمش گرد» برای اولین بار در ایران

تولید«بیم بلانك و شمش گرد» برای اولین بار در ایران

 

 ذوب آهن اصفهان برای راه اندازی كوره بلند شماره یكبرنامه ویژه دارد.


به گزارش رتبه آنلاین، هیاتی متشكل از مسئولین وزارت صنعت ، معدن و تجارت ،‌انجمن تولید كنندگان آهن و فولاد و شركت فولاد تكنیك با حضور در ذوب آهن اصفهان ، ضمن بازدید از خط تولید ، با مهندس افضلی معاون بهره برداری شركت دیدار و گفتگو كردند.

افضلی معاون بهره برداری ذوب آهن در این دیدار ، برخی  محصولات جدید این شركت را معرفی و گفت : بیم بلانك و شمش گرد اخیراً توسط این شركت برای اولین بار در ایران تولید شد كه امكان صادرات آنها نیز وجود دارد .

وی با اشاره به اینكه هم اكنون در ذوب آهن تیرآهن های H تا سایز 20 تولید می شود ،‌افزود : بیم بلانك امكان تولید تیرآهن های بال پهن با سایزهای بزرگ تر را فراهم می كند كه در صنعت ساختمان جایگزین تیرورق می گردد . شمش گرد نیز كاربردهای خاص دارد كه از جمله آن لوله های بدون درز در سایز های بزرگ است و در صنعت نفت و دیگر صنایع استفاده می شود.

وی از دیگر مزایای تولید بیم بلانك به افزایش بهره وری و كیفیت محصولات اشاره كرد و یادآور شد كه این محصول با استفاده از دانش وتوان متخصصین ذوب آهنی ساخته شد .

معاون بهره برداری ذوب آهن به پروژه های این شركت از جمله PCI‌ ( تزریق پودر زغال به كوره بلند ) نیز اشاره نمود و افزود : ذوب آهن برنامه ویژه ای برایراهاندازیكورهبلند شماره یكدارد و با این مجموع اقدامات ، سال آینده شرایط بهتری را تجربه می كند.

محمد تكیار ، معاون دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت  در حاشیه این بازدید هم گفت : ذوب آهن اصفهان تولید محصولاتی را مد نظر دارد كه هم امكان فروش داخلی و هم صادرات را دارند كه در شرایط كنونی صنعت فولاد ،  بسیار امری ضروری و مهم است .

وی دریافت گواهینامه كرز برای صادرات میلگرد را نیز یك موفقیت برزگ دانست و ابراز امیدواری نمود كه شاهد اوج گیری دوباره مادر صنعت فولاد كشور باشیم .

مهران محبوب نژاد معاون برنامه ریزی شركت مهندس فولاد تكنیك نیز گفت : شركت فولاد تكنیك از دل ذوب آهن اصفهان برآمده است و تمام دست اندركاران صنعت فولاد كشور معتقدند كه مبانی فولاد ایران در ذوب آهن اصفهان شكل گرفته است .

وی افزود : محصولات جدید ذوب آهن مانند ریل ، بیم بلانك و شمش گرد نه تنها برای این شركت بلكه برای كشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و قطعاً در بهبود شرایط ذوب آهن تاثیر گذار خواهد بود .

علی اصغر حاج حیدری رئیس اداره فولاد وزارت صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : بازدید های متعددی از ذوب آهن اصفهان داشته ام و هر بار شاهد بهبود و پیشرفت این شركت بودم .

وی افزود : ذوب آهن با وجود قدمت نیم قرنی ، از نوسازی و مدرن سازی تجهیزات خود غافل نبوده و همین امر باعث شده كه امروز بتواند محصولات جدیدی را برای اولین بار در كشور تولید كند.

حاج حیدری حل مشكل بدهی های ذوب آهن كه عمدتاً ناشی از عوامل برون سازمانی بوده را در گرو اقدامات حاكمیتی دانست .

شایان ذكر است هیات مذكور از بخش های مختلف شركت همچون كوره بلند شماره 3 و نورد 650 بازدید نمودند .

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید