پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهنفت و نیروتوضیح وزیر نیرو درباره پروژه‌های انتقال آب

توضیح وزیر نیرو درباره پروژه‌های انتقال آب

وزیر نیرو با اشاره به این‌که موضوع انتقال آب قابل بررسی است، گفت: طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.

به گزارش رتبه آنلاین، رضا اردکانیان، اظهار کرد: مطالعاتی را در بحث انتقال آب با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه و سازمان حفاظت محیط زیست آغاز کرده‌ایم تا یک تصویر دقیق و روشنی از وضعیت منابع و مصارف آب ایجاد کنیم.

وی افزود: بر اساس این مطالعاتی که انجام خواهد گرفت، طبیعتا با اولویت نیازهای استان خوزستان و نیازهای زیست محیطی که جزو برنامه‌ها و سیاست‌های دولت دوازدهم نیز است، مساله انتقال آب در شکل نیاز به آب شرب می‌تواند قابل طرح و بررسی باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: نکته مهم این است که باید بدانیم، نه انتقال آب از نقطه “آ” به نقطه “ب”، همه نیازها و ملاحظات نقطه “ب” را مرتفع می‌کند و نه عدم انتقال آب می‌تواند همه مسایل و مشکلات نقطه “آ” را حل کند.

اردکانیان عنوان کرد: اصل موضوع استفاده صحیح و بهینه از منابع است و باید بحث افزایش راندمان و بهره‌وری را به طور جدی مورد توجه قرار دهیم. همچنین استفاده از پساب‌های تصفیه شده برای بخش کشاورزی را در دستور کار قرار دهیم و به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت و انتخاب کشت‌های مناسب از مجموعه فعالیت‌هایی است که باعث می‌شود تا به یک توسعه پایدار و متوازن در کشور دست پیدا کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر که امکان داشته باشد در کنار همه روش‌های شیرین کردن آب شور و سایر روش‌ها، با همه ملاحظات در نظر گرفته شده موضوع انتقال آب قابل بررسی است.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید