جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزتوضیحات حق‌شناس درباره بازداشتش درخصوص یک پست اینستاگرام

توضیحات حق‌شناس درباره بازداشتش درخصوص یک پست اینستاگرام


رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران توضیحاتی را در مورد بازداشت چند ساعته‌اش ارایه کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، محمد جواد حق‌شناس صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در مورد جلسه‌ی بازپرسی روز گذشته‌اش که منجر به بازداشت چند ساعته‌اش شد، گفت: حدود سه الی چهار هفته قبل تماس تلفنی با یک شماره چهار رقمی دریافت کردم که فرد پشت خط خود را از پلیس امنیت اخلاقی معرفی کرد و انتظار داشت که فردای تماس به پلیس مراجعه کنم اما به او گفتم که صرف تماس تلفنی امکان حضور نیست و اگر نیازی به مراجعه من هست باید دعوت‌نامه یا احضاریه بدهند.

وی با بیان اینکه در ۲۶ خرداد ماه احضاریه‌ای به دستم رسیده و به من اعلام شد که اگر ظرف مدت پنج روز مراجعه نکنم جلب می‌شوم گفت: من موضوع را به ریاست شورای شهر منتقل کرده و هاشمی نیز در تماس تلفنی با مجموعه‌ای علت مساله را جویا شدند و آنها نیز اعلام کردند که موضوع مربوط به پست اینستاگرامی من در شب ۲۳ ماه مبارک رمضان شب قدر است.

به گفته حق‌شناس، در صفحه‌ اینستاگرامم صوتی را از خانم «لیلا تهرانچی» که یکی از خوانندگان و هنرمندان باسابقه در حوزه موسیقی است منتشر کردم که آیه ۷ و ۸ سوره آل‌عمران که در ادبیات ما به دعای ربنا معروف است را قرائت کرده است که این فیلم شاید کمتر از یک دقیقه بود.

حق شناس با بیان این که وکیل من به دادسرا مراجعه کرد و نهایتاً بازپرس اعلام کرد که چون در آستانه سفر هستم، رفتن من را به زمان دیگری موکول کرد، گفت: نهایتاً روز گذشته به همراه وکیلم به دادسرای ارشاد شعبه ۲ بازپرسی در خیابان بخارست رفتم که بازپرس «مصطفی پرتویی» بود و تفهیم اتهام من نیز تشویق مردم به فساد بود.

وقتی موضوع اتهام با اعتراض من روبرو شد، آنها گفتند که بارگذاری صوت و کلیپ تصویری کسی که حجاب را رعایت نکرده و مجوز خوانندگی ندارد، تشویق مردم به فساد است و از آنجایی که بنده در کمیسیون فرهنگی شورای شهر حضور داشتم این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مساله با اعتراض بنده مواجه شد چرا که تفهیم اتهام بر اساس ماده قانونی جرم‌انگاری نشد، افزود: جلسه بازپرسی از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و ۳۰ دقیقه ظهر ادامه داشت و طی آن ۱۴ صفحه بازپرسی انجام شد و هر چقدر تلاش کردم ماده قانونی که بر اساس آن جرم انگاری شده به من ابلاغ نشد. نهایتاً برایم قرار وثیقه‌ای به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در نظر گرفتند که چون توان پرداخت آن را نداشتم به بازداشتگاه رفتم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه معتقد بودم که پذیرفتن چنین وثیقه ای به معنای پذیرفتن ادعای نادرست آنهاست، گفت: به همین خاطر حکم بازداشت را قبول کردم و از ساعت ۱۲ و نیم روز گذشته تا ساعت ۵ عصر در بازداشتگاه دادسرای ارشاد بود و در کنار دیگر زندانیان ساعاتی را ماندم تا اینکه نهایتاً در ساعت ۵ عصر سه تن از اعضای شورای شهر به دادسرا آمدند و تلاش کردند که پست اینستاگرامی را برداشته و یادداشت دیگری را بنویسند.

حق‌شناس در خاتمه با بیان اینکه آقایان خلیل‌آبادی، نظری و رسولی به دادسرا آمدند، گفت: بازپرس مصر بود که من پست اینستاگرامی را بردارم و من گفتم اگر این مساله حکم قضائی شود قبول می‌کنم، نهایتاً از آنجایی که اعضای شورا اصرار داشتند که ما یک کار جمعی می‌کنیم و ممکن است مشکلاتی ایجاد شود من قبول کردم که توضیحات بازپرس را در صفحه ایسنتاگرام خود بنویسم.  قرار شد پست مذکور را حذف کرده و متن دیگر جایگزین شود و این متن نیز تا پایان جلسات دادگاه در صفحه‌ام بماند و حالا منتظر ادامه روند دادگاه هستیم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید