جمعه 7 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزتنها ۵ درصد صنایع دستی اصفهان خارجی است

تنها ۵ درصد صنایع دستی اصفهان خارجی است


مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان، گفت: در پیک بازرسی نوروزی اصناف تا ۱۱ فروردین امسال، ۷۹۹ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۹۸۴ میلیون ریال برای ارسال به تعزیرات تشکیل شد.

به گزارش رتبه آنلابن از ایسنا،جواد محمدی فشارکی، با اشاره به آخرین آمار بازرسی اصناف در ایام تعطیلات نوروز، اظهار کرد: از ۲۸ بهمن ماه ۹۶ تا ۱۱ فروردین امسال، ۵۰ هزار و ۴۰۵ بازرسی در سطح اصفهان انجام شد که منجر به ۷۹۹ پرونده برای ارسال به تعزیرات حکومتی شد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این پرونده ها ۷ میلیارد و ۹۸۴ میلیون و ۸۸ هزار و ۹۵۳ ریال است، افزود: مقایسه این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از افزایش ۱۶ درصدی بازرسی ها و کاهش ۷ درصدی پرونده‌ها است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه ۲۳ درصد از ۴۰۲ شکایت مردمی در این مدت، منجر به تشکیل پرونده شد، اظهار کرد: بیشتر این شکایات مربوط به صنوف مختلف از جمله پارچه فروشان، سوپرمارکت ها، میوه و سبزی و … بوده است.

وی هم چنین در خصوص وضعیت نظارت بر بازار صنایع دستی در میدان امام (ره) در ایام نوروز، گفت: چهار سال گذشته، بیش از ۹۵ درصد صنایع دستی میدان امام (ره) خارجی بود که به دلیل ورود محصولات قاچاق، چهار هزار از هفت هزار تولیدکننده صنایع دستی اصفهان از چرخه تولید خارج شدند، اما با پیگیری بازرسی اصناف در حال حاضر بالای ۹۵ درصد صنایع دستی موجود در میدان امام (ره) تولید داخل است.

محمدی فشارکی با بیان اینکه کمتر از پنج درصد صنایع دستی موجود در اصفهان خارجی و حتی در ویترین مغازه ها عرضه نمی شود، اظهار کرد: این گونه صنایع دستی مشتریان خاص خود را دارند و شرایط به نحوی شده که سه هزار تولیدکننده صنایع دستی در اصفهان به ۴۰ هزار تولیدکننده افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ نزدیک به ۱۳ میلیارد ریال صنایع دستی قاچاق و خارجی در سطح اصفهان کشف شد که هیچ کدام آنها مربوط به میدان امام (ره) نبود و بیشتر از اطراف شهر کشف و جمع آوری شده اند.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان اصفهان با بیان اینکه از ۲۸ بهمن ۹۶ تا ۱۱ فروردین امسال در مجموع ۸۹ قطعه صنایع دستی قاچاق به ارزش ۵۵۰ میلیون ریال در اصفهان جمع آوری کردیم، تصریح کرد: اگر پنج درصد صنایع دستی قاچاق در شهر نیز از سوی مصرف کنندگان خریداری نشود به طور قطع سفره این محصولات از اصفهان جمع می شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید