چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیتنها ۲۹ درصد از مردم دنیا تحت پوشش بیمه قرار دارند

تنها ۲۹ درصد از مردم دنیا تحت پوشش بیمه قرار دارند

بیمه‌های تامین اجتماعی برای حمایت از افراد ساکن در یک کشور است . افرادی که یا شاغل هستند ویا به دلایلی از قبیل کهولت سن و بیکاری و معلولیت امکان اشتغال ندارند.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از سازمان بین‌المللی کار تنها ۲۹ درصد از مردم دنیا تحت پوشش بیمه‌های تامین اجتماعی در جهان قرار دارند و این بیمه‌ها پوشش کامل هزینه‌های درمانی آنها را نیز دارد.پوشش بیمه‌ای در میان ساکنان کشورهای اروپا و  آسیای مرکزی بیش از  دیگر مناطق دنیا است.در سال ۲۰۱۷ میلادی ۸۴ درصد از ساکنان اروپا و آسیای مرکزی تحت پوشش بیمه بودند در حالیکه ۶۸ درصد از ساکنان قاره امریکا، ۳۹ درصد ساکنان آسیا و اقیانوسیه و ۱۸ درصد از ساکنان قاره افریقا از این پوشش‌های بیمه‌ای برخوردار بودند .

اگر پوشش‌های بیمه‌ای ساکنان یک کشور بر مبنای گروه‌های جمعیتی را در نظر بگیریم،به این نکته  می‌رسیم که تنها ۳۵ درصد از کودکان تحت حمایت‌های دولتی قرار دارند و ۱.۳ میلیارد نفر از کودکان در سراسر دنیا از هیچ بیمه‌ای استفاده نمی‌کنند. ۴۱ درصد از مادران  از مزایای دوره‌ بارداری و زایمان برخوردار هستند و ۸۳ میلیون مادر که  نوزاد تازه متولد شده دارند تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند.

آمار نشان می‌دهد ۲۲ درصد از بیکاران دنیا بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و ۱۵۲ میلیون نفر بیکار در دنیا تحت پوشش هیچ بیمه ای قرار ندارند .

در بخش مربوط به افراد ناتوان جسمی وضعیت بسیار بد است.این افراد که به دلیل ضعف‌های جسمی امکان کار ندارند بدون‌استفاده از بیمه‌های درمانی و تامین‌اجتماعی به سختی زندگی می‌کنند.تنها ۲۸ درصد از مردم نا توان جسمی در دنیا تحت پوشش بیمه‌ها هستند و سهم زیادی از مردم نا توان جسمی از این بیمه‌ها برخوردار نیستند.

در سال ۲۰۱۷ میلادی ۶۸ درصد از سالمندان تحت پوشش بیمه بودند و ۱۹۶ میلیون سالمند در دنیا از داشتند حقوق بازنشستگی محروم بودند.

جمعیتی که حداقل تحت پوشش یک نوع بیمه قرار دارند(درصد کل جمعیت منطقه)
منطقهسهم
اروپا و آسیای مرکزی۸۴
امریکا۶۸
آسیا و اقیانوسیه۳۹
افریقا۱۸

 

پوشش بیمه‌ای گروه‌های مختلف اجتماعی
شمار افرادی که تحت پوشش نیستندسهم افراد تحت پوشش(درصد)گروه
۱.۳ میلیارد نفر۳۵کودکان
۸۳ میلیون نفر۴۱ مرخصی زایمان و دستمزد در این دوره
۱۵۲ میلیون نفر۲۲بیکاران
اکثریت ولی عدد دقیقی در دست نیست۲۸افراد ناتوان جسمی  یا ذهنی
۱۹۶ میلیون نفر۶۸سالمندان
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید